Gå til innhold

Cipralex mot angst


ingeniør

Anbefalte innlegg

Har fått Cipralex av legen for angstplager som sosial fobi og agorafobi,har noen her erfaring med Cipralex mot angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ja til livet igjen

Jeg har brukt cipramil i to år, og har god erfaring. Fikk et helt nytt liv etterhvert. Det tok tid å bygge seg opp igjen, men jeg vet at jeg kan takke medisinen for at jeg greide det. Jeg var alvorlig plaget med depresjon og angst, og har hatt tilbakefall men det blir lengere og lengere imellom nå. De blir også kortere og kortere og er ikke så ille som før.

Jeg fungerer bra i jobb nå, er politisk aktiv og har nå den samme humoristiske sansen som i gamle dager. En venninne ønsket meg velkommen tilbake. Jeg har aldri vært glad i sport eller trening, men har trent innimellom for helsens skyld og det gjør jeg nå. Jeg pusser opp leiligheten, reiser og går på byen for å treffe venner. Og ikke minst jeg fikk konsentrasjonen tilbake og kan lese alt hva jeg vil igjen, noe som ble helt borte. Til neste år skal jeg ta etterutdanningskurs, og nå holder jeg på å skrive en avisartikkel.

Når jeg tenker tilbake til de månedene hvor jeg var sykemeldt, hadde problemer på jobben, kunne knapt nok gå ut av leiligheten og enkelte dager kunne ikke stå opp og dusje og spise, ja da er omveltningen stor. Jeg tenkte mye på døden og måter å dø på, det skremmer meg nå at jeg var så opptatt av det.

Så når en tenker på alternativene så er det verdt det. Angst og depresjon kan ramme alle, det kommer ingen ut av det uten å jobbe hardt med seg selv, men disse pillene er et verktøy til å komme seg videre. Jeg kan tilføye at jeg går og har gått i åresvis til psykolog.

Lykke til, ta deg den tiden du trenger og husk at Roma ble ikke bygget på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg fikk cipralex mot panikklidelse og alvorlig depresjon. har bare gode erfaringer med medikamentet..merker ingen bivirkninger egentlig.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg fikk prøve cipralex, virket den så bra at jeg tenkte og skrive takkebrev til Lundbeck. Håper du opplever god virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...