Gå til innhold

Kan man behjelpe mild angst uten legemidler?


tineke

Anbefalte innlegg

Jeg har det siste halve året vært gjennom et hardkjør mot eksamen, samtidig som jeg har hatt store omveltninger i livssituasjonen min. Jeg har presset meg til det ytterste, og det hele kulminerte i et angstanfall i april. Jeg var helt sikker på at noen var i leiligheten, selvom jeg sjekket hele tiden (har bare 2 rom, så det er fort gjort å få oversikt). Jeg ringte til min søster, som kom for å overnatte, men den halve timen jeg måtte vente på henne, vurderte jeg å vente utenfor blokka, fordi jeg følte så intenst at det var noen inne hos meg.

Denne følelsen har siden vedvart, og til en viss grad hadde jeg den også før anfallet (jeg hadde bare ikke identifisert den). Jeg begynte nemlig å låse døren til soverommet om natten for et års tid siden.

Nå er det slik at jeg hver kveld er redd og engstelig når jeg skal legge meg - ofte redd for å gå på do om natten etc. Jeg sjekker hele leiligheten flere ganger før jeg legger meg, kjenner på døren osv. I det siste har jeg til og med begynt å sette noe foran ytterdøren, slik at jeg kan se at ingen har vært inne når det fortsatt står der om morgenen...

Jeg har også vært deprimert fra i høst av, og har enda ikke helt kommet ut av det. Jeg er skjønt mye bedre av depresjonen nå som eksamen er over, så bra at jeg bare tidvis merker noe til den.

Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt angsten? Jeg syns det er kjedelig å føle meg utrygg hjemme hos meg selv. Det er da også bare der jeg har den følelsen, ikke hvis jeg er alene hos andre om kvelden.

Vil helst ikke begynne med medikamenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

Hvis du ikke vil bruke medisiner, må du ihvert fall oppsøke psykolog, slik at h*n kan hjelpe deg! Du bør ikke gå alene med dette!

Kontakt fastlegen din for en henvisining!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

hei, mild angst kan man behandle med noen helsekostprodukter du kan få kjøpt på apoteket eller helsekostforretninger som heter Nervisan e.l.

Det du forteller om, klassifiserer imidlertid ikke til mild angst, men svært sterk! Dette er noe du må gjøre noe med, om det ikke skal utvikle seg ennå mer! Du kan starte med å oppsøke fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...