Gå til innhold

medisiner og sex


narz

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt deppresjoner siden tidlig i tenårene. Jeg har brukt fluoxetin, lamictal og seroquel i noen år nå. Disse medisinene hjelper meg til å takle hverdagen, og føler derfor at det er viktig at jeg bruker dem. Det er bare det at jeg ikke fungerer seksuelt i det hele tatt. Har snakket med en lege om dette, hun sa mer eller mindre at det er prisen man må betale når man bruker ssri medisiner. Har ikke jeg rett til et sexliv, selv om jeg har en psykisk lidelse. Skal det være slik i mange år fremover, kanskje livet ut? Samboeren min begynner å bli lei av å konsekvent få et nei, hver gang han ønsker å elske. Jeg savner det jeg også, det var ikke slik før. Jeg tror også at å ha et samliv som fungerer på alle plan, også vil øke mine sjanser for å kunne være i stand til å komme meg tilbake i jobb, og kunne omgås andre uten å bli redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest min erfaring

Dette går tydeligvis utover livskvaliteten din, men det spørs om det ikke kan også ha med depresjonen å gjøre. Går du til samtaler? Min erfaring er at bivirkningen går på muligheten til å oppnå orgasme, det har ingenting med lyst å gjøre. Derimot sa jeg konsekvent nei til sex i åresvis, hadde ikke lyst i det hele tatt. Det har tatt lang tid å få tak i de bakenforliggende årsakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går tydeligvis utover livskvaliteten din, men det spørs om det ikke kan også ha med depresjonen å gjøre. Går du til samtaler? Min erfaring er at bivirkningen går på muligheten til å oppnå orgasme, det har ingenting med lyst å gjøre. Derimot sa jeg konsekvent nei til sex i åresvis, hadde ikke lyst i det hele tatt. Det har tatt lang tid å få tak i de bakenforliggende årsakene.

Jeg går til samtaler, har gjort det veldig lenge. Føler meg ikke lenger dypt depprimert, men det svinger jo. Hverken lyst eller orgasme kommer i gode perioder heller. Det er godt å vite at jeg ikke er den eneste. Man kan vel kanskje takle det for en stund, men når det er snakk om år, blir det veldig vanskelig. takk forresten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min erfaring

Jeg går til samtaler, har gjort det veldig lenge. Føler meg ikke lenger dypt depprimert, men det svinger jo. Hverken lyst eller orgasme kommer i gode perioder heller. Det er godt å vite at jeg ikke er den eneste. Man kan vel kanskje takle det for en stund, men når det er snakk om år, blir det veldig vanskelig. takk forresten:-)

Lysten kan komme etterhvert når du kommer deg ordentlig utav depresjonen. Jeg har et tilfredsstillende sexualliv selvom jeg savner orgasme innimellom. Hvis du har en samboer så kan dere kanskje gå til samtaler sammen om akkurat dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i din situasjon, deprimert og på mye medisiner. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men menstruasjonen min ble mer og mer urelmessig, og det var alt for tidlig. Etter et legebesøk fikk jeg vite at jeg hadde østrogendominans/beg.overgangsalder. jeg får nå østrogen og progesteron daglig og lyst og evne er tilbake. Før jul var jeg fullstendig tom for lyst og evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i din situasjon, deprimert og på mye medisiner. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men menstruasjonen min ble mer og mer urelmessig, og det var alt for tidlig. Etter et legebesøk fikk jeg vite at jeg hadde østrogendominans/beg.overgangsalder. jeg får nå østrogen og progesteron daglig og lyst og evne er tilbake. Før jul var jeg fullstendig tom for lyst og evner.

Jeg er 28år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...