Gå til innhold

NHD har du erfaring med Young's Mania rating Scale?


Gjest Basilikum

Anbefalte innlegg

Gjest Basilikum

har fått et skjema av psykiateren som jeg skal fylle ut. Men jeg må jo si at det byr på visse utfordringer å fylle ut skjemaet når det er beregnet på behandlingspersonalets obervasjon av pasienter. Blir vanskelig å kunne avgjøre om forhøyet stemningsleie er

0 ikke til stede

1 lett eller mulig forhøyet på spørsmål

2 sikkert subjektivt forhøyet, optimistisk selvsikker munter passende til temaet

3 forhøyet, upassende til temaet , spøkefull

4 euforisk , upassende latter, synger

om man krysser av på nummer 3 her så må man jo ha ganske mye selvinnsikt her.

er også spørsmål om utsenede. om man er uflidd. Det blir jo min subjektive vurdering om jeg er uflidd eller ikke.

Hva synes du NHD : egner dette skjemaet seg til selvrapportering? bør jeg krysse av på "voldelig, destruktiv, kommunikasjon umulig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

YMRS er definitivt ikke en selvutfyllings-skala.

Jeg er sjokkert over at behandlere deler dette ut til pasientene.

Hele skalaen preges jo av at det er behandleren som skal fylle ut dette etter å ha samlet inn mest mulig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...