Gå til innhold

føler meg bare så dum


Gjest brevskriveren

Anbefalte innlegg

Gjest brevskriveren

skrev et personlig brev til min behandler for en tid siden. Jeg skrev en del om hvordan jeg hadde hatt det siden sist siden hun hadde hatt så lang ferie. Jeg skrev også en del ting om hvordan jeg syntes DPS'en hadde behandlet meg da jeg ba om hjelp ang en sak. Når jeg var hos møte hos overlegen sist så fikk jeg høre at han hadde overtatt postenhennes mens hun var borte og også at han hadde lest brevet mitt.

jeg føler meg så avslørt. Dette brevet var jo rettet til min behandler og jeg hadde jo skrevet at jeg foretrakk at deg jeg skrev forble mellom oss. Kunne ikke overlegen bare lagt det til side med en gang han forsto at dette var et personlig brev? måtte han lese det igjennom? Føler meg så teit? tenk om jeg får enda dårligere behandling pga dette.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Se det på en annen måte; de var helt ærlige mot deg! Selvfølgelig får du ikke dårligere behandling, virker som du har kommet på et seriøst sted :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

synes absolutt ikke han burde lest det, da det jo ikke var til ham!! Dessuten at du spesifikt ba om at innholdet KUN var ment for behandler og deg!

håper behandleren din har fått lest brevet nå, og at det har kommet deg til gode. Kan du ta opp med vedkommende dette med brevet? At du ikke føler deg bekvem med at andre har gått inn og sett i ditt personlig skrevne brev? Og at du på bakgrunn av dette ubekvemme nå frykter at dette skal gå utover behandlingen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brevskriveren

synes absolutt ikke han burde lest det, da det jo ikke var til ham!! Dessuten at du spesifikt ba om at innholdet KUN var ment for behandler og deg!

håper behandleren din har fått lest brevet nå, og at det har kommet deg til gode. Kan du ta opp med vedkommende dette med brevet? At du ikke føler deg bekvem med at andre har gått inn og sett i ditt personlig skrevne brev? Og at du på bakgrunn av dette ubekvemme nå frykter at dette skal gå utover behandlingen din?

behandlere min kommer visst ikke tilbake så jeg har ingen mulighet til å ta det opp med henne. Jeg setter pris på ærligheten i og med at han sa at han hadde lest det, men jeg hadde håpet at han la brevet til side med en gang han åpnet konvolutten og så et det var et personlig brev til behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

behandlere min kommer visst ikke tilbake så jeg har ingen mulighet til å ta det opp med henne. Jeg setter pris på ærligheten i og med at han sa at han hadde lest det, men jeg hadde håpet at han la brevet til side med en gang han åpnet konvolutten og så et det var et personlig brev til behandler.

hei, å ja. Behandleren sluttet bare da uten at du visste det? Synes likevel ikke en anenn skal gå inn i slike tilfeller å lese andres personlige post, uten at avsender varsles. En ting er at han er åpen i etterkant. Men han burde vært det i forkant også. Synes det svekker tilliten når han ikke var det før han så sin rett til å kaste seg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde faktisk at brev som var adressert direkte til en lege (altså med legens navn øverst i adressefeltet) ikke ville bli åpnet av andre. Er enig med deg at overlegen kunne lagt det til side når han av teksten burde ha forstått at det var et brev tenkt kun for din tidligere behandler. Jeg tror imidlertid ikke at et slikt brev vil gjøre DPS mindre positivt innstilt til deg eller medføre at du får mindre hjelp enn du ville fått uten brevet.

Hadde overlegen noe behandlingstilbud til deg som erstatning for den "forsvunnede terapeut"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brevskriveren

Jeg trodde faktisk at brev som var adressert direkte til en lege (altså med legens navn øverst i adressefeltet) ikke ville bli åpnet av andre. Er enig med deg at overlegen kunne lagt det til side når han av teksten burde ha forstått at det var et brev tenkt kun for din tidligere behandler. Jeg tror imidlertid ikke at et slikt brev vil gjøre DPS mindre positivt innstilt til deg eller medføre at du får mindre hjelp enn du ville fått uten brevet.

Hadde overlegen noe behandlingstilbud til deg som erstatning for den "forsvunnede terapeut"?

nei de har ikke noe tilbud. de er visst i noen økonomisk krise og får ikke støtte til å ta inn nye behandlere eller noe sånt.

så jeg har ikke noen egentlig behandler nå, bortsett fra overlegen som ordner med medisinering og skal gjøre noen utredninger med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei de har ikke noe tilbud. de er visst i noen økonomisk krise og får ikke støtte til å ta inn nye behandlere eller noe sånt.

så jeg har ikke noen egentlig behandler nå, bortsett fra overlegen som ordner med medisinering og skal gjøre noen utredninger med meg

Tilbudet du får nå er i allefall en del bedre enn ingenting:-) Dersom overlegen anbefaler det, så kan du kanskje sette i gang med å forsøke å finne en privatpraktiserende behandler med refusjonsordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...