Gå til innhold

Ritalin og depresjon


Gjest Anonym selvfølgelig

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym selvfølgelig

Jeg leste i en link at Ritalin ville heve stemningsleiet hvis man er deprimert.

Hvis man tilfeldigvis skulle ha Ritalin i huset, er det da farlig å ta en av disse for å avhjelpe situasjonen på kort sikt? Og er det i så fall avhengig av hvike andre medikamenter man bruker?

Tenkte bare på liten dose Ritalin i nødsfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en annen

Amfetamin har noen sjeldne ganger vært brukt i tilfeller av depresjon hvor så å si alle andre behandlingsalternativer har vært prøvd.

Jeg vil fraråde deg å egenmedisinere på denne måten, i verste fall risikerer du en uheldig sirkel med avhengighet som resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zuuul

Vet av en som fikk påvist add. Etter utallige depresjoner. Verken cipramil eller sarotex hjalp. Men dæsken, ritalin hjalp. Han sier det er beste antidepressiva han har prøvd. En gang hadde han en deppa kamerat. De satt en gjeng å drakk. Så putta de ritalin i glasset til han deppa kameraten uten at han merka det. Han ble gladere og gladere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barumtaram

Amfetamin har noen sjeldne ganger vært brukt i tilfeller av depresjon hvor så å si alle andre behandlingsalternativer har vært prøvd.

Jeg vil fraråde deg å egenmedisinere på denne måten, i verste fall risikerer du en uheldig sirkel med avhengighet som resultat.

Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Nedsatt appetitt (vanligvis forbigående), mavesmerter, kvalme og brekninger. Disse forekommer vanligvis initialt og kan reduseres ved samtidig matinntak. Munntørrhet. Hud: Utslett, kløe, urticaria, håravfall. Sentralnervesystemet: Nervøsitet og søvnløshet er de vanligste bivirkninger initialt, men disse kontrolleres normalt ved dosereduksjon og/eller ved utelatelse av kveldsdosen. Hodepine, døsighet, svimmelhet, dyskinesier. Sirkulatoriske: Takykardi, palpitasjoner, arytmier, puls- og blodtrykksforandringer (vanligvis økning). Øvrige: Feber, artralgi. Sjeldne (

denne utrologe Copy paste funksjonen :)

Kan man få ritalin lovlig vis man ikke har ADHD o.l ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym selvfølgelig

Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Nedsatt appetitt (vanligvis forbigående), mavesmerter, kvalme og brekninger. Disse forekommer vanligvis initialt og kan reduseres ved samtidig matinntak. Munntørrhet. Hud: Utslett, kløe, urticaria, håravfall. Sentralnervesystemet: Nervøsitet og søvnløshet er de vanligste bivirkninger initialt, men disse kontrolleres normalt ved dosereduksjon og/eller ved utelatelse av kveldsdosen. Hodepine, døsighet, svimmelhet, dyskinesier. Sirkulatoriske: Takykardi, palpitasjoner, arytmier, puls- og blodtrykksforandringer (vanligvis økning). Øvrige: Feber, artralgi. Sjeldne (

denne utrologe Copy paste funksjonen :)

Kan man få ritalin lovlig vis man ikke har ADHD o.l ?

Noen kommentarer.

1. Det var snakk om nødsfall, ikke jevnlig bruk.Bare for å få løftet seg litt der og da.

2. Bivirkningene er vel beregnet på jevnlig bruk over lengre tid, regner jeg med.

3. Ja, jeg har dem i huset på lovig vis (resept) selv om de ikke er foreskrevet til meg.

4. Jeg hadde aldri tenkt på muligheten om jeg ikke hadde lest om at det var mulig å bruke som antidepp på linken tidligere et sted her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

Noen kommentarer.

1. Det var snakk om nødsfall, ikke jevnlig bruk.Bare for å få løftet seg litt der og da.

2. Bivirkningene er vel beregnet på jevnlig bruk over lengre tid, regner jeg med.

3. Ja, jeg har dem i huset på lovig vis (resept) selv om de ikke er foreskrevet til meg.

4. Jeg hadde aldri tenkt på muligheten om jeg ikke hadde lest om at det var mulig å bruke som antidepp på linken tidligere et sted her.

Tror nok man også kan bli ganske deprimert av å ta de. Det ble jeg ihvertfall (tok de ulovelig over litt tid). Grunnen til at de kanskje hjelper litt på depresjon "der og da", er jo at man kan få en rusfølelse. Og rus er jo ofte en flukt fra f.eks depresjon. Fikk også veldig hjertebank og problemer med å puste av de. Ville ikke gjort det hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...