Gå til innhold

Angst, medisiner?


Gjest brisa

Anbefalte innlegg

Gjest brisa

Skjelver og mister tildels styring på armer og ben. Hele meg blir gele. Er dette angst? Det kan komme akutt og sterkt hvis jeg treffer på "han" eller synes jeg ser han, altså en som har skremt meg mye og ikke hatt grenser for hva han har gjort mot meg, eller det ligger der som en konstant utrygghet, murring, slags sommerfugler i magen.

Han er forandret nå sier han, og vil være i fred, men jeg klamrer meg fast og er nesten besatt av å vite hvor jeg har han og få han til å ville ordne opp og forstå hva han har gjort. Hvis ikke jeg vet hvor jeg har han og ikke får ordnet opp, vet jeg ikke hvilken kant han kan "ta " meg fra neste gang når det passer han. Kanskje er dette paranoide tanker ettersom han sier han er forandret og har en ny. Men jeg er så redd! Skal jeg spørre legen om medisin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

tror nok at det er angst du beskriver. Men det virker også som om det er ganske situasjonsbestemt? stemmer det? At det er i visse situasjoner du merker det?

Hvis du har angst og uro som kommer og går uten noen åpenbar grunn så kan det henne at du kunne hatt nytte av medisiner. Men jeg tror nok at en fastlege ville vært skeptisk til å gi deg medisiner hvis dette bare har kommet nylig og ikke vart over lengre tid.

du bør uannsett ta en prat med fastlegen og høre hva hun/han synes. kanskje legen vil anbefale medisiner som du kan ta etter behov feks rivotril, atarax eller noe annet. legen er nok også interessert i høre hele historien og sikkert møte deg flere ganger før han/hun kan ta endelig stilling til om du bør stå på noen medisiner fast mot angst og depresjon

ønsker deg lykke til

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...