Gå til innhold

Er det vesentlig å skrive NHD i overskriften for å få svar fra NHD?


frosken

Anbefalte innlegg

Ser at det ofte anbefales å skrive NHD i overskriften dersom en ønsker svar psykiateren. Er dette vesentlig, eller skummer du alle innlegg/leser alle overskrifter for å ta stilling til hva du skal prioritere å svare på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest observer

tror det er så som så. Har fått svar fra NHD jeg, uten å ha skrevet initialene hans foran spørsmålet/temaet mitt. Har også sett utallelige innlegg med NHD ditt, NHD datt, som ikke får svar. Mens andre igjen med NHD får svar. Tror heller det er emnet/problemstillingen, om den fenger eller ikke som avgjør. Og om det samme spørsmålet eller omtrent det samme er blitt stilt mange ganger før for nylig eller ikke. Eller ennå verre om den samme personen skriver og skriver om det samme, men NHD i subject-spalten, er det nok langt fra noen svargaranti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er så som så. Har fått svar fra NHD jeg, uten å ha skrevet initialene hans foran spørsmålet/temaet mitt. Har også sett utallelige innlegg med NHD ditt, NHD datt, som ikke får svar. Mens andre igjen med NHD får svar. Tror heller det er emnet/problemstillingen, om den fenger eller ikke som avgjør. Og om det samme spørsmålet eller omtrent det samme er blitt stilt mange ganger før for nylig eller ikke. Eller ennå verre om den samme personen skriver og skriver om det samme, men NHD i subject-spalten, er det nok langt fra noen svargaranti.

"..Eller ennå verre om den samme personen skriver og skriver om det samme.."

(Må innrømme jeg følte meg litt truffet her:)

Personlig mener jeg at å spørre om det samme om og om igjen kan også gi et positiv utslag for spørren (om det er enn så irriterende for leseren eller ikke). Om en får svar eller ikke, kan det jo være en lærer noe av det likevel. En kan se at spørsmålet kanskje var forvirrende og unødvendig, eller at en ikke skjønner at en spør om det samme, at det er et uttrykk for noe annet, forvirring, affekt osv. Syns det er fint at dette fungerer som en frivillig svartjeneste sånn sett, selv om en likevel har ansvar for hva en skriver.

Hvis jeg for eksempel spør hver dag i en uke her -hvor har jeg gjort av tannbørsten min/eller hvorfor lever jeg?, er det vel også ulogisk at jeg ville få et godt svar uansett antall gjentakelser (uten å utelukke det fullstendig, for jeg syns alle som svarer her har mange gode på svar på så mye)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er så som så. Har fått svar fra NHD jeg, uten å ha skrevet initialene hans foran spørsmålet/temaet mitt. Har også sett utallelige innlegg med NHD ditt, NHD datt, som ikke får svar. Mens andre igjen med NHD får svar. Tror heller det er emnet/problemstillingen, om den fenger eller ikke som avgjør. Og om det samme spørsmålet eller omtrent det samme er blitt stilt mange ganger før for nylig eller ikke. Eller ennå verre om den samme personen skriver og skriver om det samme, men NHD i subject-spalten, er det nok langt fra noen svargaranti.

Synes det er fordel om nhd kommenterer dette selv. Dersom det har betydning å skrive initialene hans i overskriften, bør det stå på innledningssiden til forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Husker NHD svarte på det her tidligere en gang. Sikkert lenge siden men.

Mener å huske at for NHD var det visst viktig at overskriften fenget han. Så klarer du å lokke med en artig overskrift, er det bedre sjanse da sikkert. Feks. 'Hjelp' er ingen god søknad i så måte.

Og så irriterer han seg kraftig på folk som ikke kan bruke søkfunksjonen. 'Hva er bipolar' og slike spørsmål er ikke populære, for det kan du bare ta et søk på og finne ut av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NHD har skrevet om prioritering av spoersmaalenee han besvarer paa linken nedenfor, vet ikke om det klargjoer noe?

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1676103

Hensikten med innlegget mitt denne gangen var kun å få nhd til å si eksplisitt hvorvidt han ønsker at det skal stå nhd i overskriften eller ikke. Jeg tror de fleste som skriver inn til forumet i utgangspunktet setter pris på svar fra ham, og mener derfor at det bør sies klart fra dersom sannsynligheten øker ved at man putter på nhd i overskriften :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det har liten betydning. Derimot er det positivt med en god overskrift som er dekkende for spørsmålet/innholdet i teksten.

Jeg skummer over alle innlegg untatt de som har overskifter som:

"orker ikke mer", "helvete", "dritt lei" osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest observer

"..Eller ennå verre om den samme personen skriver og skriver om det samme.."

(Må innrømme jeg følte meg litt truffet her:)

Personlig mener jeg at å spørre om det samme om og om igjen kan også gi et positiv utslag for spørren (om det er enn så irriterende for leseren eller ikke). Om en får svar eller ikke, kan det jo være en lærer noe av det likevel. En kan se at spørsmålet kanskje var forvirrende og unødvendig, eller at en ikke skjønner at en spør om det samme, at det er et uttrykk for noe annet, forvirring, affekt osv. Syns det er fint at dette fungerer som en frivillig svartjeneste sånn sett, selv om en likevel har ansvar for hva en skriver.

Hvis jeg for eksempel spør hver dag i en uke her -hvor har jeg gjort av tannbørsten min/eller hvorfor lever jeg?, er det vel også ulogisk at jeg ville få et godt svar uansett antall gjentakelser (uten å utelukke det fullstendig, for jeg syns alle som svarer her har mange gode på svar på så mye)

mvh

hei cathlin! den setningen var ikke myntet på deg, da. Så du trenger ikke være nærtagende på det i det hele tatt. Å skrive innlegg om samme emne, men som likevel er en vidreføring av ervervede nye kunnskaper, blir ikke det samme. Tenkte heller mer på psykopati ditt og datt, da den sleivete bemerkningen glapp ut av nebbet her. Noen ganger kan det også forekomme at skribenten poster innlegget sitt på nytt, fordi man håper på svar fra NHD. Det må også være ok, om det er noe man lurer fælt på. Så rett deg nå opp i ryggen, og ikke tro man er ute etter deg. Hvorfor følte du truffet forresten? Synes du selv du står på stedet hvil? Det gjør du vel ikke! Så det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ink1365380698

Det har liten betydning. Derimot er det positivt med en god overskrift som er dekkende for spørsmålet/innholdet i teksten.

Jeg skummer over alle innlegg untatt de som har overskifter som:

"orker ikke mer", "helvete", "dritt lei" osv.

De fleste som skriver her er fortvilte av forskjellige grunner, ellers ville vi vel ikke vært her... så håpet er nok for de fleste å få svar fra fagperson.NHD....er liksom litt trygghet i det.

Men vil på ingen måte undervurdere å høre fra personer som har erfaring med problemer som ligner ens egne.... det er god trøst i det også....

Synes dette er et kjempefint forum jeg.... har akkurat oppdaget det, og fått svar på mye.... merker også at man "møter" mennesker her som er interessert i og gjerne vil hjelpe og trøste.... og bare det i seg selv er tosidig positivt.

--- det å være istand til å hjelpe andre, mens man har det ille selv, er utrolig flott både for "giver" og "mottaker"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotus-Or.

De fleste som skriver her er fortvilte av forskjellige grunner, ellers ville vi vel ikke vært her... så håpet er nok for de fleste å få svar fra fagperson.NHD....er liksom litt trygghet i det.

Men vil på ingen måte undervurdere å høre fra personer som har erfaring med problemer som ligner ens egne.... det er god trøst i det også....

Synes dette er et kjempefint forum jeg.... har akkurat oppdaget det, og fått svar på mye.... merker også at man "møter" mennesker her som er interessert i og gjerne vil hjelpe og trøste.... og bare det i seg selv er tosidig positivt.

--- det å være istand til å hjelpe andre, mens man har det ille selv, er utrolig flott både for "giver" og "mottaker"....

Det ligger en masse kunnskap og erfaring her i forumet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...