Gå til innhold

Hjelp! Jeg får ikke sove!!!!


Gjest Fortvila sjel

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvila sjel

Jeg lurer på om det er flere som har det som meg?

Jeg tenker på så mye når jeg skal legge meg, at jeg får ikke sove.

Jeg går rundt med en angstklump i brystet hele dagen, klarer ikke helt å sette ord på det.

Jeg burde jo være lykkelig, jeg har en mann som elsker meg og et barn som betyr ALT for meg!

Jeg vet at jeg er bekymra for min egen familie, faren min er alkoholiker og broren min er både narkoman, alkoholiker og kriminell...

Jeg sliter veldig enkelte dager, har bare lyst til å grine. Når jeg først sovner ,vil jeg ikke stå opp, men jeg må jo ta meg av barnet mitt, som heldigvis er for ung til å forstå at jeg har problemer.

Jeg er redd for at hjertet mitt skal svikte en dag, jeg er knapt 30 år, men stress kan jo være en utløsende faktor.

Hva f.... skal jeg gjøre??

Ja, jeg har vært til psykolog for noen år siden, men da bodde jeg et annet sted, og vil ikke begynne på nytt igjen med en ny...

Er det noen som er våkne?????!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Jeg begynner også å tenke veldig mye når jeg legger meg for å sove. Det har resultert i at jeg aldri legger meg før jeg er stuptrøtt og vet at jeg kommer til å sovne med det samme jeg legger hodet på puta.

For å bli så trøtt at jeg kan gå å legge meg må jeg ta medisin :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håper du får sove

Jeg er fremdeles våken:o)

Jeg bruker å ta en vallergan ca 2 timer før jeg skal legge meg.Da sovner jeg godt.

Snakk med fastlegen om dine problemer.Og spør om du kan få noe å sove på.

Vallergan er ikke vanedannende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortvila sjel

Jeg er fremdeles våken:o)

Jeg bruker å ta en vallergan ca 2 timer før jeg skal legge meg.Da sovner jeg godt.

Snakk med fastlegen om dine problemer.Og spør om du kan få noe å sove på.

Vallergan er ikke vanedannende.

Takk for svar!

Er vallergan et naturmiddel?

Sovetabletter kan jo ikke løse mine egentlige problemer, så jeg er ike så lysten på å begynne med det. Dessuten må jeg jo kunne våkne dersom barnet mitt våkner iløpet av natten og trenger meg...

Hvorfor må vi mennesker tenke så jæ... mye bestandig!??

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg bodde langt uti bushen et sted, i ei primitiv hytte uten masse ting, og ingen pengeproblemer! Jeg føler at jeg er født i feil tidsepoke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest føler med deg

Snakk med lege, jeg kjenner dette problemet veldig godt, men heldigvis er jeg ute av det nå. Det tok lang tid, samtaleterapi og medisinering. Jeg fikk livet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ink1365380698

Uansett er søvn veldig viktig... og skal ikke undervurderes.

Jeg fikk min knekk etter kolikkbarn og alt for lite søvn....Sov dårlig under svangerskapet også (10 år siden) og er fortsatt ikke kommet over knekken.

Det er selvsagt flere faktorer med her, men jeg kan huske rett før jeg totalt møtte veggen at jeg tenkte...at "utrolig så lite søvn man trenger"??? ---

Men der tok jeg nok veldig feil. Jeg burde fått mannen min til å hjelpe med min kjære men så "våkne og skrikende sønn"--dvs. det er umulig å sove for en mor når barnet har det vondt..i tillegg til skrikingen og støyen de månedede det varte, men han la seg til vaner om å være våken det meste av natten etter kolikken var ferdig også, og jeg tok på meg dette ansvaret helt alene.... det var ikke riktig for noen av oss. Unnskyldte meg med at jeg var jo hjemme og mannen min skulle på jobb---- men vi burde ha byttet på det. Fikk ikke sønnen min inn søvnrytme før han var over ett år... og da måtte vi ty til vallergan for å få snudd døgnet hans...

Så gjør det du også....prøv vallergan--- og overlat ansvaret til mannen din, annenhver natt iallefall...

Vi trenger søvn...det er min erfaring.--- som desverre fortsatt sover dårlig---. Våken mange ganger om natten fortsatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håper du får sove

Takk for svar!

Er vallergan et naturmiddel?

Sovetabletter kan jo ikke løse mine egentlige problemer, så jeg er ike så lysten på å begynne med det. Dessuten må jeg jo kunne våkne dersom barnet mitt våkner iløpet av natten og trenger meg...

Hvorfor må vi mennesker tenke så jæ... mye bestandig!??

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg bodde langt uti bushen et sted, i ei primitiv hytte uten masse ting, og ingen pengeproblemer! Jeg føler at jeg er født i feil tidsepoke...

Vallergan er ikke et naturmiddel.Det er vel egentlig en allergimedisin som man utnytter bivirkningen av.

Vallerina er et naturmiddel mot søvnplager.Den har jeg prøvd men fikk ikke noen virkning av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ink1365380698

Jeg begynner også å tenke veldig mye når jeg legger meg for å sove. Det har resultert i at jeg aldri legger meg før jeg er stuptrøtt og vet at jeg kommer til å sovne med det samme jeg legger hodet på puta.

For å bli så trøtt at jeg kan gå å legge meg må jeg ta medisin :-/

Jeg for min del, har tendens til å våkne, mange ganger om natten, og er det etter fire, fem kan jeg bare drømme om å falle i befriende søvn igjen....(for jeg synes søvnen er befriende, i allefall i dårlige perioder)... da begynner mine grublerier.... og varme angst"strøminger" som jager gjennom kroppen. Skulle jeg være så heldig å sovne, risikerer jeg søvnparalyse, og hvis ikke så er jeg så groggy at jeg har dagen ødelagt... Så det beste for meg er å stå opp, sette meg i stuen og se på TV/lytte til musikk eller lese.... Da slipper jeg grublerier(i allefall mindre grad) og den ubekvemme morgensøvnen.... og er fortsatt så "trassig opptimist" at jeg har et håp om å få sove tidlig neste kveld.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...