Gå til innhold

belastet bakgrunn disponer for å gå inn i hjelperoller?


Gjest observer

Anbefalte innlegg

Gjest observer

med overskriften mener jeg om det er de som er vant til å se kun andres behov og ikke så mye på sine egne, som f.eks. dras mot å være omsorgsarbeide, sykepleiere osv. På helse- og sosial på vgs er det en kjent sak at det florerer en rekke helseproblemer, både med at jenter er innagerende, stille og lite selvhevdende. Også i en selvhjelpsgruppe jeg var i, viste det seg at en stor andel var hjelpepleiere og flere sykepleiere, felles for disse var at de hadde mange problemer, men altså skulle ta vare på andre.

Kan en belastet bakgrunn disponere for at en velger å gå inn i hjelperroller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest observer

Tror du er inne på noe viktig. Ser det jo også i andre private roller, som i vennskapsforhold.

Interessant. I vennskapsforholdene også. Det synes jeg også kan stemme. De bekjente jeg kjenner som er mest tilbaketrukne og pleasete, er gjerne de som har et eller annet i bagasjen a la "måtte trå tidlig inn for andre som barn i voksenrollen"-opplegg. Er det noe av det samme du merker dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...