Gå til innhold

Hjerneblødning - hvor alvorlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått vite at broren til kjæresten min har blitt innlagt på sykehus, for noe legene tror kan være hjerneblødning.

Han hadde hatt vondt i hodet en uke, og besvimt et par ganger, før han tok kontakt med legevakten i går. De sendte ham direkte til sykehus, og i dag skal de ta ryggmargsprøve for å finne årsaken.

Han er 28 år, og i tilsynelatende god form sist kjæresten min pratet med ham (får ikke tak i ham nå). Vi bor dessverre i stor avstand, så vi får ikke besøkt sykehuset :(

Jeg har naturligvis lyst å trøste kjæresten min, og si at dette ikke trenger å være alvorlig osv. - men jeg vet jo ingenting om det.

Så derfor lurer jeg på hvor alvorlig noe slikt er? Hvis det er hjerneblødning - hvor farlig er en sånn operasjon? Trenger det å være alvorlig?

Fortsetter under...

Gjest Har hatt en...
Skrevet

Hjerneblødning er alltid alvorlig, men det kan gå bra. Jeg hadde en selv for 4 år siden. Lå på sykehus en ukes tid, var sykmeldt et par uker, og siden har jeg vært i full jobb, uten en eneste sykedag. Har plager av det i form av vondt og nedsatt følsomhet i et bein, og blir sliten i hodet av og til, men ellers lever jeg normalt, og "alt" fungerer ;). Kommer helt an på hvor i hjernen blødningen er og hvor stor osv. Men det er altså mulig å leve videre etter en blødning, hvis det er noen trøst for dere :)

Skrevet

Hjerneblødning er alltid alvorlig, men det kan gå bra. Jeg hadde en selv for 4 år siden. Lå på sykehus en ukes tid, var sykmeldt et par uker, og siden har jeg vært i full jobb, uten en eneste sykedag. Har plager av det i form av vondt og nedsatt følsomhet i et bein, og blir sliten i hodet av og til, men ellers lever jeg normalt, og "alt" fungerer ;). Kommer helt an på hvor i hjernen blødningen er og hvor stor osv. Men det er altså mulig å leve videre etter en blødning, hvis det er noen trøst for dere :)

Takk for svar.

Vi vet ikke hva det er ennå, men håper jo på det beste. Slik jeg har forstått det går det an at det blør i hodet uten at det er hjerneblødning, så man kan jo være heldig ..

Skrevet

Takk for svar.

Vi vet ikke hva det er ennå, men håper jo på det beste. Slik jeg har forstått det går det an at det blør i hodet uten at det er hjerneblødning, så man kan jo være heldig ..

Det stemmer det, det går an å blø mellom hjernehinnene, en såkalt subarachnoidalblødning.

Uansett er han nok i de beste hender

Gjest syple
Skrevet

Det TRENGER ikke være så farlig. Kommer helt an på hvor i hjernen blødninga er og hvor stor blødninga er

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...