Gå til innhold

Hvordan bli kvitt sjenanse?


Gjest sjenert kvinne

Anbefalte innlegg

Gjest sjenert kvinne

Kan det hjelpe med psykologterapi? Tar imot råd med takk. Synes det er vanskelig å ta kontakt med folk og å være sosial og omgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne kanskje vært hjelp for deg å gå i en psykoterapi-gruppe, hvor du kan "øve"deg i å være sammen med andre,i å si din mening osv.Har selv gått i en slik gruppe.Tøft men lærerikt!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeg har vært veldig sjenert selv, men har jobbet mye med å utfordere meg sosialt, og det har virket utrolig bra over tid. For ekspempel å alltid være positiv, si ja til sosialt samvær, melde seg på aktiviteter som interesserer deg sammen med andre, eller så "enkelt" som å smile til og snakke med kassabetjeningen på butikken, være oppmerksom på andre mennesker rundt deg, spørre og vise interesse for andre, flytte fokus utover seg selv. Se og lære av andre. Jobbe med å akseptere seg selv, øve på selvhevdelse.

Psykolog kan være er en god ide for hjelp. Det er også viktig å huske at endring tar tid, ta små overkommelige skritt i ditt eget tempo.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeg har vært veldig sjenert selv, men har jobbet mye med å utfordere meg sosialt, og det har virket utrolig bra over tid. For ekspempel å alltid være positiv, si ja til sosialt samvær, melde seg på aktiviteter som interesserer deg sammen med andre, eller så "enkelt" som å smile til og snakke med kassabetjeningen på butikken, være oppmerksom på andre mennesker rundt deg, spørre og vise interesse for andre, flytte fokus utover seg selv. Se og lære av andre. Jobbe med å akseptere seg selv, øve på selvhevdelse.

Psykolog kan være er en god ide for hjelp. Det er også viktig å huske at endring tar tid, ta små overkommelige skritt i ditt eget tempo.

mvh

Synes du gir en bra beskrivelse av hvordan jobbe med å bedre sin kontakt med andre mennesker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjenert kvinne

Kunne kanskje vært hjelp for deg å gå i en psykoterapi-gruppe, hvor du kan "øve"deg i å være sammen med andre,i å si din mening osv.Har selv gått i en slik gruppe.Tøft men lærerikt!

mvh

Hvor finner jeg en slik gruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg en slik gruppe?

Du må snakke med fastlegen din,og få h*n til å søke deg inn i en slik gruppe.Hvis du bor i en by skulle det ikke være så vanskelig.Ventetid må du vel kanskje derimot regne med. Ønsker deg lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei Jeg har vært veldig sjenert selv, men har jobbet mye med å utfordere meg sosialt, og det har virket utrolig bra over tid. For ekspempel å alltid være positiv, si ja til sosialt samvær, melde seg på aktiviteter som interesserer deg sammen med andre, eller så "enkelt" som å smile til og snakke med kassabetjeningen på butikken, være oppmerksom på andre mennesker rundt deg, spørre og vise interesse for andre, flytte fokus utover seg selv. Se og lære av andre. Jobbe med å akseptere seg selv, øve på selvhevdelse.

Psykolog kan være er en god ide for hjelp. Det er også viktig å huske at endring tar tid, ta små overkommelige skritt i ditt eget tempo.

mvh

"For ekspempel å alltid være positiv, si ja til sosialt samvær, melde seg på aktiviteter som interesserer deg sammen med andre, eller så "enkelt" som å smile til og snakke med kassabetjeningen på butikken, være oppmerksom på andre".

Jeg gjør jo alt nesten alt dette. Smiler og spøker med naboene etc. Men fremdeles så usikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...