Gå til innhold

Trappe opp efexor på egen hånd


avidi

Anbefalte innlegg

Har nå gått på efexor 75 mg daglig i ca 2 måneder og synes egentlig at virkningen av medisinene begynner å avta. Når jeg spør legen min får jeg til svar at jeg må gjøre det jeg føler er best. Det er ikke så enkelt for meg å vite hva som er best. Er det tilrådelig at jeg trapper opp dosen til f.eks 150 mg daglig uten å rådføre meg med legen først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

Hei! Bruker selv efexor. Da jeg begynte på medisinen økte jeg med 1 tablett (75 mg) per gang.

Opplevde du plagsomme bivirkninger da du begynte med medisinen? Sannsynligvis vil det uansett bli mindre ved økning.

Du kan jo prøve! Det verste som kan skje er at du opplever

bivirkninger. Hvor plagsomme disse er vil være svært individuelt, men du kan jo ha mye igjen for å øke dosen!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte selv på 75mg Efexor Depot, legen bestemte at jeg skulle øke til 150mg, men det hadde liten virkning. Sist jeg var innlagt på psykiatrisk så økte de dosen til 225mg (en kapsel på 150mg morgen og en 75mg på kvelden). Da jeg ble skrevet ut ville legen min trappe ned igjen og jeg gjorde som hun sa. Ble mye mer deprimert og økte dosen til 225mg igjen selv, uten å konferere med legen. Har byttet lege etter dette og den nye legen min sa det var helt greit at jeg gjorde det selv, ettersom jeg følte det best på kroppen min.

Men du burde nok si fra til legen neste gang du har time at du har trappet opp og om du har merket noen bedre virkning, evt bivirkninger.

Alle gangene jeg har økt dosen har jeg følt et visst ubehag, svimmelhet, munntørrhet osv, men det har gått over etter et par uker.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...