Gå til innhold

Vanskelig å leve i håpet


mariex

Anbefalte innlegg

Psykiateren min er kommet til at siden jeg har hatt så mye psykoterapi uten at det har hjulpet,vil han nå prøve seg frem "bare"med medisiner.Som før nevnt går jeg nå på 150 mg Efexor, og hvis ikke jeg føler meg bedre, skal jeg opp i max dose.Hjelper den ikke da heller,skal nye medisiner prøves.Det blir vanskeligere og vanskeligere å tro at jeg noen gang skal få det bedre.Prøvde i fjor å slutte med medisiner(Seroxat), men ble veldig dårlig og fikk regresjon helt tilbake til barndommen og opplevde på en måte alle overgrepene på nytt

Til slutt endte det opp med innleggelse.

Psykiateren og fastlegen min er nå på ferie, så jeg fikk beskjed om å gå til vikaren, slik at jeg hadde et holdepunkt hvis jeg fikk det vanskelig.Vel og bra.

Det jeg ikke hadde ventet,var at vikarlegen ga meg en leksjon i hvor dårlig AD var, fantes ingen gode medisiner, og i blindtester hadde de som fikk kalktabletter følt like mye bedreing som dem som fikk AD!Fikk inntrykk av at det var vilje til å bli frisk som måtte til.Trøster meg med at mannen er helt på jordet,men ikke særlig hyggelig å tenke på likevell.

Må jo bare leve i håpet, men det begynner å bli ganske tynnslitt etter 30 år med angst og depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er kritikkverdig av en vikarlege å så unødvendig tvil om at det opplegget du og dine faste behandlere har kommet frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kritikkverdig av en vikarlege å så unødvendig tvil om at det opplegget du og dine faste behandlere har kommet frem til.

Enig med deg "frosken", men man føler seg så liten når man sitter overfor legen,og er avhengig av hans "velvilje".

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg "frosken", men man føler seg så liten når man sitter overfor legen,og er avhengig av hans "velvilje".

Mvh

For en del mennesker med kroniske sykdommer kan mange negative møter med helsevesenet bli en stor tilleggsbelastning ved siden av sykdommen - dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...