Gå til innhold

NHD--seponering av medisiner..


uffamei

Anbefalte innlegg

Hei;lenge siden jeg har vært inne på siden her! Du har vært behjelpelig med svar før;håper du kan hjelpe nå også.-Går til psykolog for mine"lidelser",i tillegg bruker jeg medisiner.Psyklogen er ikke glad for at jeg bruker dem;vil at de skal seponeres. .Bruker OrfirilLong^¨150mg;3tblmorgen+4tbl.kveld..Diagnosen oppgitt til å være "lett ustabil persl.hetsstruktur".Altså en stemnigslidelse;menes detda "lett"(mini) bipolar,eller??i tilleg anst/depr.,bruker nå Citalopram 30mg daglig.

Har det ganske bra i lange perioder,så er det ned i dypet igjen.I den kjelleren er det kaldt og rått;det tar noen dager til jeg er oppe igjen.Mye av disse opp/nedturene er relatert til det jeg jobber med hos psykologen...og mye har vi vært uenige om!!Men jeg har blitt bedre,mer stabil,og ikke så dramatisk,som han sier..hm!er jeg da litt bipolar,eller??Ønsker ikke det..

Så til det jeg vil spørre om:hvis jeg nå "bør" seponere medisinen,hvordan vil du råde meg til å gå fram??Er ike helt motivert til å slutte;men det som har virkning har jo også bivrkning,desverre.."Noen" sier jeg ikke bør kutte ut nå,når jeg er ganske bra..Er tilbake i arbeid (ca.1år nå.går fint,100% i sommer)mindre til vanlig.-har ingen ferske serumverdier for orfiril,ca353,kanskje(for noen mndr. siden)

Håper at du kan svare

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et lite tillegg til mitt innlegg;orfirilspeil ligger på mellom 330 og 335.Det andretallet er trolig for høyt fr meg.En annen ting: har fysisk aktivitet/trening innvirkning på bruk av medisiner?Hva med litt slurv iforhold til å ta medisinen til "rett tid"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...