Gjest TT Skrevet 13. januar 2001 Del Skrevet 13. januar 2001 Jeg er en jente på 19 som er gravid i 19. uke. Da jeg var liten ble den ene nyren min fjernet, fordi den ikke var utviklet ordentlig (tror jeg). Dette har ført til at jeg har vært fryktelig plaget med hyppige urinveisinfeksjoner. Vet at urinveisinfeksjoner er farlig å få når man er gravid, men hva kan skje dersom jeg får det? Og hvordan kan jeg på best mulig måte forebygge det? Jeg er også operert i "lukkemuskelen" i urinveiene ofr mange år siden, etter operasjonen har det fungert bra, men jeg er redd for at jeg skal bli plaget med "lekasje" senere i svangerskapet, har jeg større sjans for å få det? Kan jeg på noen måte forhindre det? Legene sier at jeg har stor sjanse for å få svangerskapsforgiftning p.g.a at jeg har bare en nyre, har vært plaget med litt høyt BT og eggehvite i urinen. Hva vil en evnt.svangerskapsforgiftning si for meg og barnet? Er det noe jeg kan gjøre for å forebygge eller unngå å få det? Håper på svar på noen av spørsmålene mine iallefall Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15263-en-nyre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege Skrevet 14. januar 2001 Del Skrevet 14. januar 2001 Urinveisinfeksjon i svangerskapet behandles på samme måte som når du ikke er gravid. Operasjon på lukkemuskelen i din alder er sannsynligvis fra urinlederen inn i blæren. Har du gjennomgått en slik operasjon er det ikke noen grunn til å tro at du skal bli lekk i eller etter svangerskapet. At du skulle ha større sjanse for å få svangerskapsforgiftning om du bare har en nyre er ukjent for meg. Har du høyt blodtrykk og eggehvite i urinen må du være nøye med å gå til kontroll i svangerskapet. Svangersaps forgiftning kan føre til at legene må forløse deg før tiden. Det viktigste du kan gjøre er å gå til kontroll slik at legene kan gripe inn hvis det blir nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15263-en-nyre/#findComment-72575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.