Gå til innhold

Vondt under føttene


Gjest katmandu

Anbefalte innlegg

Gjest katmandu

Jeg er gravid i 35. uke og har de siste to månedene hatt så vondt under føttene. Akkurat som om punkter på hæl og andre steder er ømme og svært vonde å trø på. Dette plager meg mer enn faktisk både ryggvondt og bekkenvondt, da det alltid å vondt å gå. Spesielt er det vondt å begynne å gå etter å sittet eller ligget... ...Jeg har to barn fra før av og et tre etasjers hus så det blir jo litt gåing i løpet av en dag....... Vet du hva dette er? Jeg håper jo det går over av seg selv når jeg har født....men ble plutselig litt engstelig(blodpropp....?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Isjasnerven går nedover leggen og under foten, det var dager da jeg ikke kunne tråkke på føttene. Ikke farlig, bare veldig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Jeg må først og fremst beklage at jeg ikke har fått svart deg før, dette p.g.a. ferie og uheldige omstendigheter.

Det du beskriver er helt sikkert ikke blodpropp, noe du kanskje har fått avklart på annet hold. Blodpropp eller dyp venetrombose, som man hører at enkelte ganger kan ramme gravide, gjenkjennes ved ekstreme smerter i leggen i tillegg til hevelse, varme og rødme. Jeg vil heller tro at plagene dine har sammenheng med belastningen som kommer sent i svangerskapet. Tilbakeføringen av blod fra beina kan gå saktere enn vanlig og vev og nerver i beina blir ekstra presset. Jeg vil anbefale deg å sitte mye med beina høyt, evt. prøve med kalde fotbad, smør deg med kjølende fotkrem. Spør gjerne på apoteket om de har noe å anbefale for å kjøle føttene, jeg vet det som inneholder mentol og eucalyptus virker kjølende. Finn fram gode sko, gjem helst bort både høye heler og annet som reduserer god blodgjennomstrømning.

Jeg ønsker deg lykke til videre.

Dette svaret skal du ikke betale for p.g.a. forsinkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...