Gå til innhold

Hodepine i fly...hvorfor??

Anbefalte innlegg

De siste gangene jeg har vært ute og flydd har jeg under landing opplevd en mer eller mindre eksplosiv hodepine. Det gjør rett og slett dritvondt - jeg greier ikke verken tenke eller føre en normal samtale. Hodpinen kommer i punkter - ikke i hele hodet. Av en eller annen grunn hjelper det litt å legge noe kjølig på disse punktene (i nakken, venstre side av pannen, tinningene + noen til). Jeg er ikke forkjølet, så det kan ikke være at jeg er tett (tror jeg...). Regner med det må ha noe med trykket og gjøre - men hva?? Har alltid reist mye med fly, og dette har ikke plaget meg tidligere.

Hjælp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15265-hodepine-i-flyhvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære miramix !

I utgangspunktet vil jeg tenke slik du selv antyder; tette kanaler mellom nese og bihuler og mellom nese og mellomøre er den klart hyppigste årsak til slike symptomer - og den som det evt er greiest å behandle. Du bør kanskje bli undersøkt av lege med tanke på det. Hvis det ikke er noe der, er jeg sannelig ikke sikker på årsaken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15265-hodepine-i-flyhvorfor/#findComment-72082
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...