Gå til innhold

Når er en deprimert nok?


u100083473

Anbefalte innlegg

Kjæresten min gjorde det slutt med meg for 1,5 mnd siden etter at vi hadde vært sammen i 3,5 år. Dette er tredje gangen jeg er blitt "dumpet" og sist gang ble det så ille at jeg måtte ta antidepressiva i kombinasjon med samtaler med psykolog. Nå er jeg redd for å havne i den samme situasjonen som sist. Skal begynne på skole et sted jeg ikke kjenner noen til høsten, og er redd for at jeg ikke skal klare å konsentrere meg slik som sist gang. Hvor lenge må jeg vente før jeg tar kontakt med lege? Skolen begynner om ca 2 mnd. Er det lurt å eventuelt begynne på antidepressiva før jeg reiser slik at legen min har mulighet til oppfølging? Jeg vil jo selvsagt ikke begynne på antidepressiva om det ikke er nødvendig, men er usikker på hvor lenge jeg skal tørre å vente.. Jeg vet ikke om jeg klarer en lignende depresjon som sist gang igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det første du bør gjøre er å oppsøke lege.Virker som om du har en veldig redsel for å få en ny depresjon, så da er det best å ta sine forholdsregler.

Etter min mening er man "deprimert nok" når det eneste en tenker på er å få hjelp til å bli bedre, det være seg med terapi eller/og

medisin.Virker som om ditt største problem akkurat nå er redselen for å få en depresjon.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotus-Or.

Når du begynner å lure på om du har en alvorlig sykdom bør du oppsøke lege. Depresjon er en alvorlig sykdom. Ta heller kontakt nå enn å vente til du er helt på bånn. Kanskje du ikke har en depresjon, kanskje det er en sorgreaksjon etter bruddet. Men diagnosen kan du vel overlate til legen din?

Har du samme lege som forrige gang du var deprimert? Det er nok en fordel å ta dette opp med en lege du kjenner, og som kjenner deg, så ikke vent til høsten. Er det en ny depresjon er det nok en fordel å starte behandlingen så snart som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...