Gå til innhold

blødning fra skjeden og lukt

Anbefalte innlegg

20 år gammel jente; Opplevde at jeg fikk blødninger etter samleie, hadde hatt litt spottblødninger tidligere på dagen men etter samleie var det en endel (som ved mestruasjon) men dette sluttet etter ett halvt døgn. For 2 år siden fikk jeg condylomer, disse var vedvarende av og på i ca 6-7 mnd men har ikke hatt synlige condylomer på ett år. for 4 mnd siden foretok jeg en abort uten complikasjoner. har hatt sikker sex siden da, men det kan være at kondom har sprukket ved en anledning. jeg tok da nødprevansjon og fikk mensen som normal for ca 2 uker siden. Ifølge mine utregninger skulle jeg ikke hatt noen blødninger nå. Jeg opplever også fra tid til annen at utfloden/skjeden lukter gansek kraftig, litt som klor, men dette trodde jeg var fordi jeg bor i australia og de har så mye klor i vannet at jeg alltid lukter klor etter en dusj, og jeg drikker vannet og bruker det i matlagning. jeg har hatt regelmessig mens i 9 år (utenom da jeg var gravid selvfølgelig). Jeg er veldig usikker på hva dette er. jeg har ingen smerter sammen med blødningene. sist gang jeg måtte ta nødprevansjon ble jeg gravid, selvom jeg tok de riktig og i rett tid. jeg er veldig redd for å bli gravid igjen, derfor bruker jeg kondom, men p-piller gjør meg fullstendig gal i hodet og det orker jeg ikke. Håper på snarlig svar, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152718-bl%C3%B8dning-fra-skjeden-og-lukt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg har lite tro på at de store blødninger du har hatt hadde noe med samleie å gjøre. Noe småblødninger, ja, men neppe de store. . Neppe noe med condylomene heller. Det er mulig at aborten du tok hadde noe inflytelse på menstruasjonsrytmen, men dette er bare høytenkning. Hvis det gjentar seg, eller du får andre symptomer ville jeg oppsøke en gynekolog å få en skikkelig undersøkelse.

Når det gjelder klorlukten, vil jeg heller tro at det har noe med infeksjon å gjøre. Forskjellige mikroorganismer kan produsere ulike lukt. Derimot har jeg ikkenoe tro på at klorholdig vann gjør det. Jeg tror at du skal drikke ganske mye klor før det gir utslag i vaginal utflod.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...