Gå til innhold

I tvil om behandler


Gjest halle`b

Anbefalte innlegg

Gjest halle`b

Min gamle behandler er langtidsykemeldt, og jeg skal snart i min andre time hos min nye behandler.

Første time var ubehagelig. Hun virker svært opptatt av kropp og klær. Jeg er på 3T av og til, hun er der hver gang, topptrent. Min forrige behandler var også pen i klærne, ikke for det, men av den nye får jeg andre vibber. Jeg fikk rett og slett følelsen av at hun er så sterk og velykket at hun ser ned på jenter som meg. Jeg følte meg ille.

I snart et år har min gamle behandler lagt stor vekt på at mishandlingen fra min eks-samboer ikke var min feil, og at han på henne latet til å ha psykopatiske trekk over normalen. Jeg har mye angst i forbindelse med han. Like før første time med ny behandler skjedde det noe nytt på denne fronten som gikk hardt inn på meg. Jeg var ikke lenger så skjør, så jeg var denne gangen også sint for det han hadde gjort. Jeg følte at ny behandlers reaksjoner var nedlatende, bebreidende. Alt jeg har forsøkt å tro på i snart ett år, begynner jeg på nytt å tvile på. Bør jeg ta dette opp med henne? Tror det vil bli vanskelig å skifte behandler på grunn av den store pågangen. Kanskje misforstår jeg henne. Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Du må ta dette opp med behandleren din så dere får diskutert det og får oppklart ting. Kanskje ting ikke er helt som du oppfatter dem til å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotus-Or.

Kanskje du rett og slett misforstår henne. Det er vel verdt et forsøk? Snakk med henne om det, spør henne rett ut: Mener du det er min feil at samboeren min mishandlet meg? Tror ganske sikkert hun svarer nei, det er helt klart ikke din feil. Kanskje hun synes det er på tide å gå videre med andre ting, ikke dvele for mye ved samboeren din?

At dere går på samme treningsstudio er vel også noe du bør ta opp med henne (hvis hun ikke nevner det selv, da).

Ikke døm henne nord og ned på grunnlag av den første timen. Etter noen ganger viser det seg kanskje at dere har veldig god kjemi.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...