Gå til innhold

Hjelp, sår i øret - noen som kan svare

Anbefalte innlegg

Gjest øresår
Skrevet

Jeg har etter liutt pirking med q-tips klart å få et sår i øret.. dette klør selvsagt litt, og jeg klør igjen.. noe som har resultert i et sår som væsker litt og er vanskelig å få til å gro... ettersom det som sagt klør, og jeg bare må prike borti...

Noen som har hatt tilsvarende, og som vet om det gror selv eller om noe man evt. kan smøre på for at det skal gro fortere????

Fortsetter under...

Skrevet

Dette er sannsynligvis en variant av "øregangseksem" (mener legen min kalte det det...). Du får salve hos legen som hjelper raskt. Jeg fikk beskjed om at det ikke fantes noe reseptfritt, men det er noen år siden jeg hadde det som du bekskriver, så det kan jo ha blitt endringer.

Gjest snøball
Skrevet

q-tips er egentlig ikke så lurt å bruke, da det kan skade noe inni øret. (akkurat som man ikke skal vaske seg for ofte,for da fjerner man jo de snille bakteriene) Så ikke bruk det mer enn nødvendig, kanskje bare en gang i uka..uansett, så renser man øret bedre i dusjen, med fingeren..

Gjest blytta
Skrevet

Har gjort dette sjøl. Trodde det var vanlig sår men har nå fått bekrefta at jeg har beg å få eksem i øret,så det som har hjulpet meg er øredråper for ørebet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...