Gå til innhold

MR til SORIA MORIA eller andre....

Anbefalte innlegg

ink1365380698
Skrevet

Skal som sagt til MR undersøkelse av hode og nakke om to dager, og gruer meg noe forferdelig. Fikk mange fine svar da jeg "luftet" min engstelse i går....og det hjalp.

Nå lurere jeg på enda en ting.

Jeg er veldig 'var' for alt.-- Et veldig sensibelt nervesystem har jeg fått forklart.

Blir blant annet ør i hodet av å prate i tlf, glovarm av mobil tlf. Veldig 'var' for medisiner, tordenvær, varme, kulde, veldig lyd og lysømfindtlig.etc etc

Kan jeg risikere å bli svimmel,kvalm og uvel i denne MR maskinen. Skal tross alt ligge der i 45 minutter.!! Er disse elektiske magnetstrålene---helt uten bivirkninger.?

Håper Soria Moria som er radiofgraf eller andre som har tatt MR kan dere være så vennlig svare meg igjen, da jeg rett og slett.."sover over madrassen" om natten... dvs... slapper overhodet ikke av, -- er nesten søvnløs pågrunn av dette.

Ville vært trasig når jeg nå "manner" meg opp, for det gjør jeg virklig, og må avslutte undersøkelsen på grunn av bivirkninger. Etter hva jeg forsto var det ikke så lite magnetiske stråler som skulle til for å få til disse bildene.

Er det samme type stråler som ved mobil... ??? dumt spørsmål kanskje men... hørte bare at man kunne bli varm i hodet-- og el-magnetiske stråler er vel inne i bildet her og .

Tar det lang tid før man vet resultatet av undersøkelsen.....

Veldig glad for hurtig svar!!!!

Hilsen den håpløse.....(er ikke glad i meg selv akkurat nå, føler meg ynkelig)----

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har i hvert fall ikke blitt dårlig etterpå.

Og da jeg tok den lengste undersøkelsen på 2 1/2 time sovnet jeg inne i maskinen etter bare noen minutter. De var søvndyssende de dunkene. Og så hadde jeg tatt 2 Valium for jeg var også redd for å få panikk inni trommelen og ville helst ha det ferdig fortest mulig. Og selvfølgelig blir det et problem å ligge musestille så lenge.

Skrevet

Lydene og situasjonen sammen med din angst/klaustrofobi vil kunne frembringe nesten enhver reaksjon på undersøkelsen, dersom du forventer den...

Du skal derfor ikke se bort fra at du vil føle en slags varme under undersøkelsen.

OM du skulle føle en slik varme - husk at det bare er varme - ikke noe som kan skade deg på noen måte!

Pust deg gjennom dagene framover og undersøkelsen... dette SKAL du klare..!

Magnetbølgene har en annen frekvens enn den som mobiltelefoner benytter.

Om elektromagnetisk stråling/ bølger: Husk at "alt" er elektromagnetisk stråling :o) (Selv lyset fra solen).

Legen din bør ha fått svar i løpet av en uke.

mvh

ink1365380698
Skrevet

Lydene og situasjonen sammen med din angst/klaustrofobi vil kunne frembringe nesten enhver reaksjon på undersøkelsen, dersom du forventer den...

Du skal derfor ikke se bort fra at du vil føle en slags varme under undersøkelsen.

OM du skulle føle en slik varme - husk at det bare er varme - ikke noe som kan skade deg på noen måte!

Pust deg gjennom dagene framover og undersøkelsen... dette SKAL du klare..!

Magnetbølgene har en annen frekvens enn den som mobiltelefoner benytter.

Om elektromagnetisk stråling/ bølger: Husk at "alt" er elektromagnetisk stråling :o) (Selv lyset fra solen).

Legen din bør ha fått svar i løpet av en uke.

mvh

Takk for svar fra Soria og Moria og Dorthe..... klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...