Gå til innhold

min dag


Nedia

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg vite at om 2 uker så skal jeg være alene hjemme i 5 netter og 5 dager. Så da fikk jeg en skikkelig nedtur i går kveld..... Jeg vil ikke være alene hjemme, kan ikke! Jeg er redd, livredd. Kan ikke be mamma og lillesøster være hjemme, dette blir deres eneste ferie i sommer. Jeg kan ikke komme og ødelegge for dem...... Men jeg vil ikke være alene. Behandleren min satte opp 2 timer de dagene, men det vil likevel ikke hjelpe meg så veldig mye. For hun kan jo for helvete ikke hjelpe meg om natta....! Men jeg vet ikke hva hun gjør hvis jeg klikker totalt. For det er det jeg er redd jeg kommer til å gjøre. Uka før jeg skal være alene skal jeg nemlig være hos ei veninne. Det blir en tøff uke uten noen mulighet til tid for meg selv... Og hvis jeg ikke får tid og ikke får tenkt så kommer alt på en gang og alt raser skikkelig sammen. Det pleier i hvert fall det. *sukk* Jeg er redd, redd for at jeg skal miste kontrollen over meg selv. For når mamma er langt vekke så er det ingen som kontrolerer meg så sinnsykt som hun pleier å gjøre. Jeg blir "fri" og kan gjøre som jeg vil.... Herre Gud, tenk hvis jeg skader meg selv skikkelig. Vel det er enda en stund til dette her, og det kan jo gå bra. Skal ikke ta sorgen på forskudd.... Men for å si det sånn så har jeg veldig dårlig erfaringer med å være alene hjemme fra før. Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre.....????? Da hadde jeg blitt veldig takknemlig. Off, hvorfor kan jeg ikke bare få ha en fin dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest angel fra småprat

Kjære deg!

Skulle ønske jeg kunne vert der og holdt deg med selskap!!!

Hva du kan gjøre? Du kan jo prøve å være mye ute. Om ikke annet enn å gå en tur! Jeg misunner deg som har et godt forhold til moren din. det har ikke jeg. Mine foreldre skal være borte en uke. Jeg jubla da de reiste. Men så er vi da forskjellige.

Det er vanskelig å gi deg råd, egentlig. Har du spurt behandleren din? Du kunne jo reist å besøkt noen , så du slapp å være alene??

Jeg skal tenke på deg!! Du kan maile meg på [email protected] hvis du trenger å få ut tankene dine!!

Stor klem fra Angel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Sundgot-Borgen

Kjære Nedia

Du er tydeligvis i en fase hvor du egentlig ønsker/trenger at noen hjelper deg med å ta kontroll. Dette er jo en sånn typisk hendelse i ferietiden (skal, skal ikke være alene/reise, jeg klarer det ikke/hvorfor skjønner de ikke at jeg klarer det? osv). Når slike situasjoner dukker opp pleier vi sette av tid til å lage en "plan" for perioden. Hva gjør jeg når, med hvem og hvordan. Kanskje kan behandleren din eller du og din mor gjøre det. Ofte opplever personer med spiseforstyrrelser det som en trygghet at noen rundt (i samarbeid med den det gjelder) setter noen rammer. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen, forsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Skulle ønske jeg kunne vert der og holdt deg med selskap!!!

Hva du kan gjøre? Du kan jo prøve å være mye ute. Om ikke annet enn å gå en tur! Jeg misunner deg som har et godt forhold til moren din. det har ikke jeg. Mine foreldre skal være borte en uke. Jeg jubla da de reiste. Men så er vi da forskjellige.

Det er vanskelig å gi deg råd, egentlig. Har du spurt behandleren din? Du kunne jo reist å besøkt noen , så du slapp å være alene??

Jeg skal tenke på deg!! Du kan maile meg på [email protected] hvis du trenger å få ut tankene dine!!

Stor klem fra Angel!

Vel, er det noe jeg ikke har så er det et godt forhold til mamma! Vi to går vel egentlig ikke sammen i det hele tatt :(

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel fra småprat

Vel, er det noe jeg ikke har så er det et godt forhold til mamma! Vi to går vel egentlig ikke sammen i det hele tatt :(

klem

Da er det vel godt å vite at du ikke er alene?? Hvis du føler for det kan du maile meg på: [email protected]

Foreldre er noen kjipe ting! Er glad mine er bortreist for en ukes tid!!!

KLem fra Angel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel godt å vite at du ikke er alene?? Hvis du føler for det kan du maile meg på: [email protected]

Foreldre er noen kjipe ting! Er glad mine er bortreist for en ukes tid!!!

KLem fra Angel

Hei. Kan ikke du maile meg, for jeg får ikke mailadressa di til å funke :/

[email protected]

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det vel godt å vite at du ikke er alene?? Hvis du føler for det kan du maile meg på: [email protected]

Foreldre er noen kjipe ting! Er glad mine er bortreist for en ukes tid!!!

KLem fra Angel

Hei. Kan ikke du maile meg, for jeg får ikke mailadressa di til å funke :/

[email protected]

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...