Gå til innhold

Verdens beste...


Gjest Lotus-Or.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lite folk + myyyye olje = Masse penger. Det er vel det FN først og frems måler det på.

Det har vel aldrig vært flere deprimerte menesker enn nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de hadde tatt seg en dør til dør aksonsjon, på den måten at man spurte alle, og ikke bare de som har mest, så ville utfallet ha vært det motsatte...

Ok, vi har det noenlunde bra i norge, om man skal se på andre steder i verden, men hadde de målt dette utifra det norske folk, så hadde vi nok havnet langt ned på listen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannsynligvis er det nok slik. Kombinasjonen av økonomisk velstand og menneskerettigheter fører oss til topps på lista.

To forhold bør en tenke på:

-Fortsatt gjenstår mye for at storparten skal oppleve at de har det bra. Spesialt gjenstår mye i eldreomsorgen og i helsevernet for de kronisk syke og deres pårørende.

-Noen har en personlighet som gjør at de alltid vil være misfornøyde og legge skylden over på andre uansett faktiske goder og muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skåringen må ses i lys av hva den måles mot, altså hvilke parametre det regnes på.

Jeg mener at forventet levealder, utdanningsnivå og BNP per capita er satt som gjeldende parametre. Dessuten må vel sosialdemokrati/menneskerettigheter slå ut? Men det er vi selvsagt ikke alene om å forvalte, selv om mange tror det.

Med aspekter som miljø/økologisk perspektiv raser imidlertid Norge nedover på listene og kommer skikkelig dårlig ut, spesielt tatt i betraktning av våre muligheter for å kjøre nasjonen miløvennlig og bærekraftig.

Tross kunnskap om triste skjebner for enkeltindivider og grupper i Norge, er jeg ikke i tvil om at de fleste av oss kan prise oss lykkelige for å få lov til å vokse opp på denne fredelige pletten i ytterkant av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er det nok slik. Kombinasjonen av økonomisk velstand og menneskerettigheter fører oss til topps på lista.

To forhold bør en tenke på:

-Fortsatt gjenstår mye for at storparten skal oppleve at de har det bra. Spesialt gjenstår mye i eldreomsorgen og i helsevernet for de kronisk syke og deres pårørende.

-Noen har en personlighet som gjør at de alltid vil være misfornøyde og legge skylden over på andre uansett faktiske goder og muligheter.

Enig!

Jeg synes det er viktig at "klaging" blir mest mulig nyansert, slik at det ikke ender opp med elendighetsbeskrivelser som ikke er realistiske.

Enkelte i vårt samfunn får ikke på noen måte den hjelp de burde fått, men det store flertallet har en tilgang på goder som bør være tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite folk + myyyye olje = Masse penger. Det er vel det FN først og frems måler det på.

Det har vel aldrig vært flere deprimerte menesker enn nå!

Hvordan vet vi hvorvidt antallet deprimerte er stigende eller hvorvidt terskelen for å definere noe som "depresjon" har sunket?

Og hvordan skiller vi mellom "depresjon" og "generell misnøye med livet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Norge er et bra land å bo i forhold til mange andre land når det gjelder velferd, støtte ordninger osv. For eksempel for funksjonshemmede og syke, arbeidsledige.

Og nordmenn er veldig flinke til å lage regler. Jeg tror mange utlendinger som kommer til Norge merker forskjell her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engelen33

Ja, jeg så det.. føler det vrenger seg litt i meg.. lurer på hva de ser på da?

Fint at du tok det opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...