zinnia25 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei. Jeg er en kvinne i tredveårene som har gått på Marevan i flere år og må regne med å gå på blodfortynnende resten av livet. En av bivirkningene er håravfall (ikke alle opplever akkurat denne bivirkningen, men jeg har altså gjort det). Håret mitt, som før var tykt, er nå blitt tynt og tjafsete. Imidlertid har jeg hørt at det jobbes med å utvikle nye blodfortynnende medisiner med færre bivirkninger, som ikke forårsaker håravfall. Vet du noe om disse nye variantene av blodfortynnende, som for eksempel når man kan regne med å få kjøpt dem på apoteket her til lands? Og i mellomtiden, er det noe jeg kan gjøre for å øke hårveksten, for eksempel i form av kosttilskudd eller lignende? Jeg har sett annonser for Rogaine/Regaine for kvinner i amerikanske blader - får man kjøpt denne salven/kremen (som jeg antar er reseptbelagt) på norske apoteker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152956-alternativ-til-marevan-p%C3%A5-vei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Regaine kan du få resept på av fastlegen din, mulig har den nylig blitt reseptfri. Viktig at du får sjekket at hår-avfallet ikke skyldes lavt stoffskifte eller vitamin-brist; blodprøver må taes. B-vitaminmangel kan gi dårlig hår. Hormon-svingninger likeså. Legen din kan gjerne skrive resept på et B-vitamin preparat som heter Trio-be; denne inneholder B12 også. Mye skjer på området blodfortynnende medisiner. De nye preparatene vil gjøre det mye enklere for pasienten; særlig slipper de så hyppige blodprøvekontroller og usikkerhet mtp feildoseringer. Vil tilråde deg å konferere med fastlegen din pga litt individuelle behov. Det vil forøvrig trolig bli samordninger fra sentrale helsemyndigheter når de nye medisinene skal ut på "hoved-markedet". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152956-alternativ-til-marevan-p%C3%A5-vei/#findComment-989922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.