Koella Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Når er man smittefarlig når man får mono? La oss si at et person drikker av et glass som tilhører en som har kyssesyken er da den personen som drakk av glasset smittefarlig med en gang etter han\hun har drikket av glasset? 0 Siter
Gjest Jørgen23 Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Skjønte ikke helt den siste delen av spørsmålet ditt, men jeg mener at man bare er smittefarlig i begynnelsen av sykdomsforløpet. Det vil for de fleste si før man oppdager det. Om person drikker av samme glass som en med kyssesyken, OG blir smittet, antar jeg dermed at man er smittefarlig. Men det avhenger jo som sagt av om man er blitt smittet. 0 Siter
mauren Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Skjønte ikke helt den siste delen av spørsmålet ditt, men jeg mener at man bare er smittefarlig i begynnelsen av sykdomsforløpet. Det vil for de fleste si før man oppdager det. Om person drikker av samme glass som en med kyssesyken, OG blir smittet, antar jeg dermed at man er smittefarlig. Men det avhenger jo som sagt av om man er blitt smittet. Inkubasjonstiden til kyssesyke, dvs tiden fra smitte skjer til sykdom bryter ut er 50 dager. I denne perioden kan man smitte andre f.eks. ved at andre drikker av samme glass som den som er smittet. Man kan også smitte etter sykdomen har brutt ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.