Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er man smittefarlig når man får mono? La oss si at et person drikker av et glass som tilhører en som har kyssesyken er da den personen som drakk av glasset smittefarlig med en gang etter han\hun har drikket av glasset?

Fortsetter under...

Gjest Jørgen23
Skrevet

Skjønte ikke helt den siste delen av spørsmålet ditt, men jeg mener at man bare er smittefarlig i begynnelsen av sykdomsforløpet. Det vil for de fleste si før man oppdager det.

Om person drikker av samme glass som en med kyssesyken, OG blir smittet, antar jeg dermed at man er smittefarlig. Men det avhenger jo som sagt av om man er blitt smittet.

Skrevet

Skjønte ikke helt den siste delen av spørsmålet ditt, men jeg mener at man bare er smittefarlig i begynnelsen av sykdomsforløpet. Det vil for de fleste si før man oppdager det.

Om person drikker av samme glass som en med kyssesyken, OG blir smittet, antar jeg dermed at man er smittefarlig. Men det avhenger jo som sagt av om man er blitt smittet.

Inkubasjonstiden til kyssesyke, dvs tiden fra smitte skjer til sykdom bryter ut er 50 dager. I denne perioden kan man smitte andre f.eks. ved at andre drikker av samme glass som den som er smittet. Man kan også smitte etter sykdomen har brutt ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...