LivRos Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei! Jeg har hatt en flere dagers sjau med muskelverk og feber. Plutselig kom det for meg at dette kunne være allergisk reaksjon mot jordbær. Jeg spiste mye jordbær hver dag. Jeg hadde samme type reaksjon en gang jeg utsatte meg for mye fjellbjørkepollen, og hadde glemt allergipillene. Etter at jeg sluttet å spise jordbær, ble jeg mye bedre. Såpass bra at jeg ville prøve en økt med styrketrening på Elixia i går. Kroppen fungerte ikke helt bra, og jeg fikk feber igjen, men ikke den samme muskelverken. Detvar forresten en joggetur som utløste feber for en ukes tid siden også. Det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre for å få det som kroppen min ikke har tålt, raskest mulig ut av den. Slik jeg tolker det, så har kroppen min hatt en skikkelig stri tørn med å få jordbærrestene ut av kroppen. Nå har jeg ikke spist jordbær siden tirsdag, og jeg er fortsatt redusert. Sånn vil jeg ikke ha det. Jeg drikker mye vann, men det må vel være noe mer effektfullt jeg kan foreta meg? Hvis jeg skal ha nytte av dette svaret, så bør det komme forholdsvis raskt. LivRos. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152984-muskelverk-og-feber/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Det kan like gjerne være en influensa-variant du har hatt. Allergisk reaksjon på jordbær vil som regel ikke gi feber, men siden du antar at du ikke har tålt bærene kan det gi være greit å holde seg vekk fra jordbær inntil videre. Det beste du kan gjøre nå er å akseptere at det tar noen dager før du er helt bra igjen etter en sånn runde med feber og muskelverk. Du bør ikke trene før du har vært ok noen dager, gå heller noen turer uten for sterk intensitet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152984-muskelverk-og-feber/#findComment-978470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hei Beklager sent svar som jeg håper du alikevel kan ha nytte av. Muskelverk og feber er en høyst uvanlig måte å reagere på noe man har spist og sjansen for at problemet ligger et helt annet sted er stor. Selv om man opplever bedring ved å kutte ut noe i kosten som f.eks. jordbær behøver ikke dette å være bevis for en årsakssammenheng. Sjansen for at jordbær utløser en slik reaksjon er så liten at man kan se bort fra det. Muskelverk og feber henger oftest sammen med en virusinfeksjon og det er svært viktig å ikke utsette kroppen for stress i forbindelse med en virusinfeksjon. Derfor er det også viktig å avstå fra trening utover rolige aktiviteter når man har en virus i kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152984-muskelverk-og-feber/#findComment-986604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.