Monme Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg har diagnosen brystkreft m/spredning til skjelett og lever. Fikk diagnosen januar 03, og spredningen ble oppdaget juni samme år. Sykdommen har vært hurtigvoksende og aggressiv. Jeg er ikke operert, men det ene brystet med omliggende lymfekjertler har blitt bestrålt. I tillegg har jeg fått diverse cellegifter som har hatt begrenset eller ingen virkning. Jeg er nå inne på den siste behandlingsmulighet som DNR kan tilby meg, og det er nå tegn som tyder på at heller ikke dennne har ønsket effekt. Spørsmålet mitt blir derfor om du/dere kan foreslå/foreskrive noen form for alternativ medisin eller behandling som kan styrke meg i min kamp? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152987-brystkreft-med-spredning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bare et tips Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg kan ikke anbefale noe - har ingen erfaring, men har lest om dette instituttet: http://www.cellcom.dk/instituttet/default.asp 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152987-brystkreft-med-spredning/#findComment-978545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kroottes Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei Jeg har også brystkreft med spredning til leveren. Ikke videre festlig... Jeg har operert bort det syke brystet, samt en hel haug med lymfeknuter, så nå er det leveren vi konsentrerer oss om. Har bare hatt første cellegiftkur, så jeg vet ikke hvordan kreften reagerer på den. Jeg er imidlertid interessert i å prøve en del annet også. Har høtr om at misteltein skal være bra. Det er en del leger som bruker det. I tillegg har jeg i fagbladet "Bedre helse" lest om et kosttilskudd basert på aminosyrer og vitaminer, somhjelper kroppen å bekjempe kreften. (www.culevit.com og www.bionord.no) En dame jeg delte rom med på sykehuset sist fortalte at hunhar ligget i "magnetseng" og at det har faktisk fjernet hennes spredning... Disse tre tingene har i alle fall jeg plane om å teste. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152987-brystkreft-med-spredning/#findComment-978599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Først og fremst burde du etablere kontakt med et alternativ behandler for personlig rådgivning når det gjelder støttebehandling. Det er ikke mulig for meg å gi et tilpasset støtteprogram uten undersøkelse og behandleransvar. Anbefaler derfor at du tar kontakt med en lege med kunnskap innen alternativ behandling som kan ta blodprøver og eventuelt skrive ut resepter. Da blir det heller intet problem i forhold til dagens lovverk. Vanligvis brukes en kombinasjon av tiltak for å styrke ditt immunsystem, ditt psykiske velvære og optimalisere kost og eventuelle kosttilskudd. Det kan også være aktuelt å hjelpe kroppen med avgiftning etter cellegiftkurer gjennom å stimulere lever og nyrer. Som immunstyrkende behandling brukes ofte solhatt, misteltein eller betaglukaner fra agaricus-soppen. Kosttilskudd gis som en kombinasjon av ulike antioksidanter som enkelte forskere kan bedre effekten av cellegift og stråling. Kostholdet bør inneholde rikelige mengder frukt og grønnsaker og gjerne melkesyrebakterier for å styrke tarmfloraen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152987-brystkreft-med-spredning/#findComment-982322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molekylær Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hei, Vurder om du vil prøve følgende program: 12 gram askorbinsyre, 12 gram lysin, 2 gram prolin, 1000 mg epigallocatechin gallate (ekstrakt fra grønn te) Askorbinsyre fåes på apotek, aminosyrene lysin og prolin gjennom lege. Dette programmet skal bl.a. kunne stoppe utviklingen og spredning av ondartede svulster ved å deaktivere et enzym som bryter ned bindevev. Sender også med noen utdrag om behandlig av brystkreft med Q-10. Dosen som her ble brukt var 390-300 mg Q-10 per dag. Utdragene refererer stort sett til samme forsøk. Coenzyme Q10 as Cancer Treatment A series of case reports from the Institute for Biomedical Research at the University of Texas at Austin describes the therapeutic benefit of coenzyme Q10 (CoQ10) in cancer patients. These investigators noted that tumors shrank, and patients lived longer with oral CoQ10 at doses from 90 to 390 mg/day. This same group used 90 mg CoQ10/day, combined with other antioxidants (vitamin C 2,850 mg, vitamin E 2,500 IU, beta-carotene 32.5 IU, and selenium 387 mcg) and 3.5 g of omega-3 fatty acids in an open trial in node-positive breast cancer patients. The patients also underwent conventional treatment. The investigators observed no distant metastasis in any patient, and partial remission in six of 32 patients. No patients died during the 18-month study. - Dr. Matthias Rath Thirty-two women with metastatic breast cancer received 90 mg of CoQ10, along with Vitamin C, E, betacarotene, and essential fatty acids, daily. In six cases the tumor became smaller. During the 18 month treatment period, none of the patients died (the expected number of deaths was four), and none showed signs of further distant metastases. In another report, two women with metastatic breast cancer received 390 mg per day of CoQ10. One of the patients was a 44-year-old woman with numerous liver metastases. After treatment for 11 months with CoQ10, all of the liver metastases had disappeared and the patient was reported to be in good health. - Cure Zone In late 1993, Dr. Folkers arranged for the first clinical trial of Co Q10 at a clinic in Copenhagen, Denmark. Doctors treated 32 patients with advanced, "high risk" breast cancer. In addition to appropriate surgery and conventional treatment, each patient was given 90 mg of CoQ10 per day. They also received other vitamins, minerals, antioxidants, and essential fatty acids. On this regimen, 6 of the 32 patients showed partial tumor regressions, significant in "advanced" patients. Then in October 1993, a strange thing happened: one of these six women, on her own, increased her dosage from 90 to 390 mg per day. By the next month, her doctors wrote, "the tumor was no longer palpable and in the following month, a mammogram confirmed the disappearance of her tumor. After that, another woman in the group also increased her dose, this time to 300 mg. Her tumor also soon disappeared and a clinical examination revealed no evidence of the prior residual tumor, nor of distant metastases. [Ralph Moss, Antioxidants Against Cancer] - Owen R. Fonorow Vitamin C is not the only completely non-toxic substance that, when taken in large amounts, confers great benefit and thus competes directly with pharmaceuticals. MSM and Co-enzyme Q10 (Co-Q10) come to mind. There are multiple reports of breast cancer remissions from high-dose Co-Q10. The first report was during a 1993 clinical study by Dr. Folkes in Denmark. During this study, a woman increased her daily Co-Q10 from 90 mg to 390 mg. In one month, her tumor was no longer palpable and in the following month, a mammogram confirmed the disappearance of her tumor. (See Ralph Moss's Antioxidants Against Cancer and Jean Carper's Miracle Cures.) When the medical profession acts like a business, it cautions us about taking antioxidants, while pushing dangerous prescription drugs down our throats. - Owen R. Fonorow 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152987-brystkreft-med-spredning/#findComment-1009361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.