Gå til innhold

Hoven i halsen..


Gjest Funlight

Anbefalte innlegg

Gjest Funlight

har spydd kjempe masse idag...bare vært inne.skulle hente avisa et par meter fra huset..helt skjelven..følte som om beina svikta under meg...er hoven og har vondt i halsen..

Er det vanlig...har bare spydd en mnd men aldri så mye som jeg har gjort idag?!?

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kamika

Funlight:

Jeg vet ikke hvem du er,

og du vet ikke hvem jeg er, men de inntrykkene jeg har fått av deg, som personlighet, er utrolig gode. Men , du er på feil vei, og du vet det selv. Jeg VET det ikke nytter, jeg VET at det er en dråpe i havet av ord og råd og formaninger, og jeg VET at det er vanskelig, men vær så snill, slutt å kast opp... Artig hvordan man kan bli påvirket av noen man ikke kjenner , men bare leser om. Satt på cafe i går og så på menneskene. Tykke, tynne, lave, høye, menn , kvinner, barn, unge gamle. Alle egentlig helt NORMALE. Og Plutselig datt innlegget ditt inn i hodet mitt. Det innlegget der du fortalte at du hadde begynnt å spy. .... rart egentlig.

Men vær så snill og slutt... du virker jo (egentlig) så fornuftig....(men er vi ikke alle (egentlig) det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Sundgot-Borgen

KJære Funnlight

Skjønner at du har hatt en tøff dag. Ja, det er mange som opplever å "hovne opp" slik som du beskriver det. Det er kjertlenes reaksjon på at maten går "gale" veien. For noen blir dette et så stort problem at de må ha operative inngrep. Skjelvingen skyldes nok svigninger i blodsukker. Dersom du ikke allerede har en behandler vil jeg råde deg til å kontake en lege som kan hjelpe deg eller henvise deg videre. En behandler kan kanskje hjelpe deg med å "sette ord på det som gjør at du kaster opp". Det er lettere å trappe det ned hvis en kjenner/skjønner hvorfor du gjør det. Stå på!

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen, forsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funlight

Funlight:

Jeg vet ikke hvem du er,

og du vet ikke hvem jeg er, men de inntrykkene jeg har fått av deg, som personlighet, er utrolig gode. Men , du er på feil vei, og du vet det selv. Jeg VET det ikke nytter, jeg VET at det er en dråpe i havet av ord og råd og formaninger, og jeg VET at det er vanskelig, men vær så snill, slutt å kast opp... Artig hvordan man kan bli påvirket av noen man ikke kjenner , men bare leser om. Satt på cafe i går og så på menneskene. Tykke, tynne, lave, høye, menn , kvinner, barn, unge gamle. Alle egentlig helt NORMALE. Og Plutselig datt innlegget ditt inn i hodet mitt. Det innlegget der du fortalte at du hadde begynnt å spy. .... rart egentlig.

Men vær så snill og slutt... du virker jo (egentlig) så fornuftig....(men er vi ikke alle (egentlig) det?)

Tusen takk for svar Kamika!

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funlight

KJære Funnlight

Skjønner at du har hatt en tøff dag. Ja, det er mange som opplever å "hovne opp" slik som du beskriver det. Det er kjertlenes reaksjon på at maten går "gale" veien. For noen blir dette et så stort problem at de må ha operative inngrep. Skjelvingen skyldes nok svigninger i blodsukker. Dersom du ikke allerede har en behandler vil jeg råde deg til å kontake en lege som kan hjelpe deg eller henvise deg videre. En behandler kan kanskje hjelpe deg med å "sette ord på det som gjør at du kaster opp". Det er lettere å trappe det ned hvis en kjenner/skjønner hvorfor du gjør det. Stå på!

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen, forsker

Ja snakker med en psykolog en gang i uka som ikke kan noe om dette...bare om angst å sånt...men jeg har venta mange mnd på venteliste så må jo bare gå der da!

men takk for svar!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funlight

KJære Funnlight

Skjønner at du har hatt en tøff dag. Ja, det er mange som opplever å "hovne opp" slik som du beskriver det. Det er kjertlenes reaksjon på at maten går "gale" veien. For noen blir dette et så stort problem at de må ha operative inngrep. Skjelvingen skyldes nok svigninger i blodsukker. Dersom du ikke allerede har en behandler vil jeg råde deg til å kontake en lege som kan hjelpe deg eller henvise deg videre. En behandler kan kanskje hjelpe deg med å "sette ord på det som gjør at du kaster opp". Det er lettere å trappe det ned hvis en kjenner/skjønner hvorfor du gjør det. Stå på!

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen, forsker

Ja snakker med en psykolog en gang i uka som ikke kan noe om dette...bare om angst å sånt...men jeg har venta mange mnd på venteliste så må jo bare gå der da!

men takk for svar!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jorunn Sundgot-Borgen

Ja snakker med en psykolog en gang i uka som ikke kan noe om dette...bare om angst å sånt...men jeg har venta mange mnd på venteliste så må jo bare gå der da!

men takk for svar!

Hilsen

KJære Funlight

Det er fint at du har en psykolog. jeg pleier alltid å si til de som tviler på behandleren...gi henne/han en sjanse. Det tar ofte litt tid før behandler "kjenner" pasienten og derfor først etter noen timer begyner å ta tak i det du opplever som et problem. Angst er jo på mange måter en del av spiseforstyrrelsen. Har du lest hor mange av innleggene som inneholder ordet angst. Stå på videre

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...