Gå til innhold

Mor/datter krangler i voksen alder


film

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger tips om hvor mamma (52) og jeg (datter 28) kan gå for noen timer hos psykolog. Vi er verden beste venner og veldig like som typer, men det går heftig for seg når vi krangler. Altfor heftig. Og altfor ofte. Det begynner å slite på forholdet vårt, og ikke minst på resten av familien. Vi er en familie som liker å være sammen, men det blir amper stemning og høylytt diskusjon MINST en gang under hver sammenkomst. Tror nok at problemet øker, og har økt, ettersom jeg blir eldre og finner ut hvordan jeg synes det er best å leve livet. Vi er usedvanlig åpne og kan snakke om alt, selv om det altså kan være i en slitsom tone. Vi er begge enige om at noen timer hos psykolog kan være noe for oss, for vi ønsker hjelp til å sortere i kommunikasjonen vår før vi er blitt dritt lei og vi ikke orker mer av hverandre. Det ville være synd om løsningen ble å se mindre til hverandre for vi er to engasjerte mennesker og har det helt supert når stemningen er bra.

Vi kan jo gå til en hvilen som helst psykolog, men kan noen foreslå en med mor/datter evt. voksne barn som spesialfelt, så vil vi gjerne dit.

Takk for alle tips!

Og god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nicksie

Hei. Da vil jeg anbefale å gå til en å snakke med på et Familievernkontor. Der finnes psykologer som har spesialisert seg som familieterapeuter m.m. Tjenesten skal finnes i byer og bydeler, og er gratis. Ventetid ca. 3 uker (kan variere litt etter hvor man bor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tina3

Da det er ganske stor pågang hos familiekontorene for tiden og de mer alvorlige tilfellene prioriteres, spørs det om dere ikke må oppsøke en privatpraktiserende. Prisen kan da komme opp i over 500 kroner per time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det er ganske stor pågang hos familiekontorene for tiden og de mer alvorlige tilfellene prioriteres, spørs det om dere ikke må oppsøke en privatpraktiserende. Prisen kan da komme opp i over 500 kroner per time.

Ja, det var det jeg tenkte, derfor er jeg på jakt etter noen som har voksen/barn-problematikk som spesialfelt. Er forberedt på å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg tenkte, derfor er jeg på jakt etter noen som har voksen/barn-problematikk som spesialfelt. Er forberedt på å betale.

Det er stor variasjon på hvilken belastning det er hos det enkelte familievern-kontor. Jeg vet med sikkerhet at dere kunne fått hjelp ved enkelte slike kontorer. Det skader jo ikke å starte med en henvendelse til deres lokale avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...