Gå til innhold

Jeg står bom fast!

Anbefalte innlegg

Har så mye jeg så gjerne vil si, men alt blir bare kaos. Jobber fortiden med å prøve å huske hva som skjedde. Det er så mye mer enn jeg klarer å forstå. Vet jeg har fortrengt ting. Voldtekten husker jeg. Men jeg er så sikker på at det begynnte før. Kan jeg ta feil? Jeg er mye syk. Prøver å huske. Jeg har magesmerter, en rar følelse i hele kroppen, hodepine og er mye svimmel. Er veldig langt nede for tiden. Har en behandler jeg stoler på og så gjerne vil snakke med. Men hva skal jeg si? At jeg ikke husker? Fortelle om voldtekten som jeg husker? Jeg har blitt fratatt barnet mitt fordi jeg ikke fikk hjelp! Det er så vondt og føles så grådig urettferdig! Jeg hadde mange symptomer på overgrep som ble tatt opp i et team som er sakkyndig på seksuelle overgrep når jeg var ni år gammel. Også sa de at de ikke visste hva adferden min skyldtes. Istedenfor ble jeg stemplet som egoistisk og umulig. Jeg ble sendt på en instutisjon hvor jeg begynnte å flykte i rus, fordi jeg der ble psykisk misshandlet. Når jeg flere år senere etter å ha levd et liv jeg absolutt ikke ville leve kom meg ut av det, gravid. Jeg gledet meg til å bli mamma. To uker før fødselen fikk jeg beskjed om at barnet skulle i fosterhjem pga. rusing. Graviditeten og fødselen føltes som et nytt overgrep. Tiden etter fødselen var som en eneste stor voldtekt. Nå er det gått halvannet år. Jeg har ikke ruset meg eller vært ustabil. Jeg er ikke syk. Men gutten min får jeg aldri tilbake. Barnevernet har sviktet meg hele livet og nå tar de f... meg ungen min også. Hvor mye skal et menneske klare? Jeg er redd for å dø, men makter ikke dette livet. Jeg tørr ikke bryte sammen og snakke med noen. For jeg orker ikke å høre hvor egoistisk jeg er og at jeg bare snakker om megselv en gang til. Jeg skrek om hjelp når jeg var ni år gammel. Hvorfor var det ingen som så hva som foregikk? Det er jeg som har fått straffen for det andre gjorde mot meg. De gikk fri. Jeg ble fratatt barnet mitt som jeg aldri hadde skadet. Han skulle fått det godt hos meg. Men nå er det snart ikke noen meg. Hvis noen kan si hva jeg kan gjøre for å hjelpe megselv, så vær så snill å si det.

Er nok litt skrivefeil her, for jeg er forferdelig trøtt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153050-jeg-st%C3%A5r-bom-fast/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ungjenta6767

hei jente! det var trist å høre det du hadde å fortelle. det du kan gjøre for å hjelpe deg selv, er å åpne opp, fortell om tanker, opplevelser, minner, følelser av svik, nye overgrep, misforståelser, sorg, smerte , undring. kom i dialog med barnevernet. vær klar på at du har stoppet med rusen, gå inn på avtaler, og bevis at du holder dem, så de ser du er til å stole på. det er dessverre sånn at det ille man opplever, må man bære. Det er urettferdig, men sånn det er dessverre. det skal nok gå på et vis for deg også. vi tror mange ganger at vi når en grense og ikke makter mer, men så orker vi litt til og litt til. husk du må ha vært sterk for å tåle alt du har vært gjennom. nå skal du ikke oppleve å måtte utsettes for nye overgrep igjen. da kan detbare bli bedre, om du åpner deg. folk forstår gjerne mer enn man tror. ingen avspiser deg, om du forteller om årsaken til hvorfor du startet med rusen, tror jeg. det lønner seg å være ærlig. si du savner barnet ditt. lykke, lykke til!

hei jente! det var trist å høre det du hadde å fortelle. det du kan gjøre for å hjelpe deg selv, er å åpne opp, fortell om tanker, opplevelser, minner, følelser av svik, nye overgrep, misforståelser, sorg, smerte , undring. kom i dialog med barnevernet. vær klar på at du har stoppet med rusen, gå inn på avtaler, og bevis at du holder dem, så de ser du er til å stole på. det er dessverre sånn at det ille man opplever, må man bære. Det er urettferdig, men sånn det er dessverre. det skal nok gå på et vis for deg også. vi tror mange ganger at vi når en grense og ikke makter mer, men så orker vi litt til og litt til. husk du må ha vært sterk for å tåle alt du har vært gjennom. nå skal du ikke oppleve å måtte utsettes for nye overgrep igjen. da kan detbare bli bedre, om du åpner deg. folk forstår gjerne mer enn man tror. ingen avspiser deg, om du forteller om årsaken til hvorfor du startet med rusen, tror jeg. det lønner seg å være ærlig. si du savner barnet ditt. lykke, lykke til!

Takk for et fint innlegg.

Orker ikke skrive så mye nå, men skriver mer senere.

Trine

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...