Gå til innhold

Nå er jeg så glad :-)


Gjest JMR1980

Anbefalte innlegg

Gjest JMR1980

Nå er jeg så glad at jeg må uttrykke min glede her. For noen kan dette virke rart men for meg var de et stort skritt.

Grunnen til at jeg er fornøyd er at jeg har klart noe jeg aldri har gjort før. Jeg er en snill og ærlig fyr på 24 år. Problemet mitt har hele tiden vært at jeg ikke har turt å si fra hvis det er noe jeg ikke liker og at jeg kan virke for "snill" på enkelte. Jeg har hele tiden prøv å virke sympatisk men føler at jeg fikk null respekt for dette. En god venn sa at jeg måtte begynne å bli litt "slem" og ikke la andre tråkke på meg. Jeg har alltid vært nølende og trukket meg unna hvis andre har vært bestemte.

Men dette ble det slutt på.

På stedet der jeg jobber var det en ny jente som hadde begynt. Hu er pen og kjempesnill. Jeg har aldi turt å si noe til jenter om det var noe jeg ikke likte. Det som skjedde var at en kunde kom til meg og begynte å spørrre litt om en maskin han ville ha og jeg skulle til å forklare han da denne jenta plutselig brøt seg inn og tok over kunden. Dette hadde skjedd før også og jeg likte det ikke. For når kunden kommer til meg og spør om noe så er det forventet at det er jeg som skal svare. Hvis jeg ikke vet om noe så kan jeg spørre andre. Så jeg tok opp dette med henne umiddelbart der jeg forklarte at jeg ikke likte at folk blandet seg inn slik. Hvis jeg ikke visste noe så ville jeg spørre henne og da kunne hun blande seg inn men ikke ellers. Hu skjønte det og sa unnskyld og vi var venner igjen etterpå.

Som sagt kan dette være en bagatell for enkelte men for meg var det en megaseier. Jeg har tidligere aldri turt å si noen men bare begravd det inni meg. Dette var noe jeg ble lært opp med hjemme og det sier seg selv at det ikke funker ute i livet. Ved å ta dette opp med en gang føler jeg at jeg opptrådte på en voksen måte slik at eventuelle misforståelser ikke forekommer. Jeg kunne la dette ulme inni meg og til slutt ville jeg en dag sprekke og det kunne være en mye dårligere løsning om det i hele tatt kan kalles en løsning.

Det er ikke gøy å ha folk som "tar" over kunde slik. Man sitter igjen med en følelse av å være inkompetent og det styrker ikke selvbildet.

Slik ser nå jeg på dette, andre vil kanskje være uenige men det må de da få lov til vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

må bare gratulere deg :))

vet at det var tøft men nå har du gjort det en gang og satt deg i respekt. Det er ofte sånn at folk må ha klar beskjed hvis de tråkker over andre. Mange ganger har jeg selv bitt meg i slike ting og gått og irritert meg og følt meg ydmyket etterpå. Nå har jeg blitt litt flinkere til deg jeg også. Øvelse gjør mester !!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...