Gå til innhold

MAT!


anaki

Anbefalte innlegg

Jeg bir gal av mitt forhold til mat! Jeg har aldri matlyst, vil ikke spise noe fordi jeg hater kroppen min og fortvilet prøver å slanke meg..

Klarer ikke engang dette, da jeg spiser masse mat halve dagen! Har ikke kontakt med metthetsfølelse eller noen ting. Blir bare kvalm av å spise, kvalm av å ikke spise.

Psykologen min vet dette, men har selvfølgelig ferie..

Hører at jeg er på grensen til undervektig, men det stemmer overhodet ikke med hva jeg ser i speilet..

Blir så fortvilt av dette her. Skjønner ikke hva som skjer med meg?!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest labamba

Hvis man f.eks spiser loff eller finbrød istedet for grovbrød, så kan man godt ende opp med å spise hele eller halve brødet, fordi det er ikke gir metthetsfølelse. SÅ prøv å spise grovbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

kjære anaki! Vet hvor slitsomt det er når så uendelig mye energi,følelser og tanker brukes på å tenke på kropp og mat fra morgen til kveld.Det er ikke noe godt,og man kommer lett inn i vonde sirkler.Er det siste halvdelen av dagen du spiser for mye? Slik er det i hvertfall for meg.En av grunnene til det kan være at man spiser for lite tidlig på dagen for å bøte på skadene fra dagen før.Så sprekker man om kvelden.Så blir livet en evig slankekur med perioder hvor man mister kontrollen.Da ødelegges reguleringen av sult og metthetsfølelse lett.For meg har det vært viktig å slutte med å tenke på at jeg skal reparere. Skammen fra gårsdagen får bli værende der så godt det lar seg gjøre,også forsøker jeg å starte den nye dagen med frokost og lunsj.Jeg vet at kostholdsråd både kan være irriterende og ofte nytteløse når man lider av en spiseforstyrrelse.Vi vet jo at det stikker mye dypere og er mye mer komplisert. Men for å få tilbake reguleringen av å være sulten og mett,og å ha en god forbrenning er det veldig viktig å ikke la det gå for lang tid mellom hvert måltid.Jeg prøver å få noe i meg hver fjerde time sånn ca.Det hjelper meg.Og det er lettere å ikke få kick.Men nå spørs det hva du mener med at du spiser for mye i perioder,når jeg skjønner at dine problemer kanskje går mer i retning av anoreksi.

Uansett,det er tøft med ferietid og å være uten terapeuten.Det synes i hvertfall jeg.Og ferietid er en ekstra vanskelig tid tror jeg for mange av oss som sliter i forhold til mat. I mitt tilfelle mye familie,slekt og venner.Får ikke styre ting selv,og da kjenner jeg at kontrollen blir skjørere og skjørere.

Ønsker deg litt styrke med på veien resten av sommeren.med vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Folk med spiseforstyrrelser skal spise seks små måltider hver dag her jeg er/var innlagt. (Skal snakke med kontrollkommisjonen på mandag og få meg ut. Er ikke innlagt for sf)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære anaki! Vet hvor slitsomt det er når så uendelig mye energi,følelser og tanker brukes på å tenke på kropp og mat fra morgen til kveld.Det er ikke noe godt,og man kommer lett inn i vonde sirkler.Er det siste halvdelen av dagen du spiser for mye? Slik er det i hvertfall for meg.En av grunnene til det kan være at man spiser for lite tidlig på dagen for å bøte på skadene fra dagen før.Så sprekker man om kvelden.Så blir livet en evig slankekur med perioder hvor man mister kontrollen.Da ødelegges reguleringen av sult og metthetsfølelse lett.For meg har det vært viktig å slutte med å tenke på at jeg skal reparere. Skammen fra gårsdagen får bli værende der så godt det lar seg gjøre,også forsøker jeg å starte den nye dagen med frokost og lunsj.Jeg vet at kostholdsråd både kan være irriterende og ofte nytteløse når man lider av en spiseforstyrrelse.Vi vet jo at det stikker mye dypere og er mye mer komplisert. Men for å få tilbake reguleringen av å være sulten og mett,og å ha en god forbrenning er det veldig viktig å ikke la det gå for lang tid mellom hvert måltid.Jeg prøver å få noe i meg hver fjerde time sånn ca.Det hjelper meg.Og det er lettere å ikke få kick.Men nå spørs det hva du mener med at du spiser for mye i perioder,når jeg skjønner at dine problemer kanskje går mer i retning av anoreksi.

Uansett,det er tøft med ferietid og å være uten terapeuten.Det synes i hvertfall jeg.Og ferietid er en ekstra vanskelig tid tror jeg for mange av oss som sliter i forhold til mat. I mitt tilfelle mye familie,slekt og venner.Får ikke styre ting selv,og da kjenner jeg at kontrollen blir skjørere og skjørere.

Ønsker deg litt styrke med på veien resten av sommeren.med vennlig hilsen bugge.

tusen takk for svar, Bugge. Godt å ikke føle seg helt alene om slike problemer. Er så vondt og slitsomt..Men man kan jo ikke gi opp heller:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

tusen takk for svar, Bugge. Godt å ikke føle seg helt alene om slike problemer. Er så vondt og slitsomt..Men man kan jo ikke gi opp heller:-)

Hei! Nei,man kan ikke gi opp. I går sprakk det for meg,og jeg fikk ulvehunger utover kvelden og spiste enorme mengder mat. I dag kjemper jeg mot trangen til å reparere ved å ikke spise noe.Straffe meg selv.Men da setter jeg bare ned forbrenningen og det er ikke måten å få kontroll over dette på,så jeg har spist frokost,selv om den ble litt liten. Men man blir så deprimert og satt ut.I dag føler jeg meg helt frynsete,og i natt drømte jeg om folk som foraktet meg.Masse slitsomme drømmer.Vi får ta en dag av gangen. Lykke til med dagene foran deg. Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...