Gå til innhold

Har jeg grunn til å reagere på dette?


Gjest forvirret gjest

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret gjest

dette innlegget kunne like gjerne vært sendt i Åpent forum men jeg velger å poste det her. Saken er den at jeg er blitt invitert over til en bekjent noen dager som bor et stykke unna meg. vi traff hverandre på en forening og snakket allerede da om å besøke hverandre.

nå har jeg gjennom en av tekstmeldingene hennes fått vite at hun kommer til å være borte hele tirsdagen , altså andre dagen jeg skal være hos henne. Dette har ikke jeg fått vite før nå. Og i morgen skal jeg dra og besøke henne. Nå er jeg en del usikker sosial og vet ikke alltid om jeg reagerer riktig men hadde dere følt at dette var feil av verten? Jeg mener at når vi hadde avtalt dette så lang tid i forveien så hadde jeg satt pris på å få vite om hvordan besøket skulle være. Om hun hadde opplyst meg helt fra begynnelsen om at jeg kunne komme men at hun skulle være bortreist fra morgen til kveld den dagen så hadde det vært greit. Men å få vite det nå synes jeg er dårlig. Selvsagt kan det komme ting i veien men da synes jeg at man kan beklage det. Jeg hadde iallefall sørget for å være tilgjengelig om jeg fikk gjester på besøk. og om jeg ikke kom til å være tilgjengelig hele tiden så hadde jeg opplyst om det og latt dem ta stilling til det om likevel ville komme.

Mulig at jeg har blitt oppdratt ganske strengt på dette området av mine foreldre og at andre kanskje ikke reagerer på dette her. Hvis noen lurer på hvorfor vi kommuniserer med sms er det fordi hun er tunghørt og det er slitsomt å prate på telefonen. Jeg kjenner henne heller ikke å så kjempegodt men synes det er hyggelig å dra på besøk til folk. Nå lurer jeg på om jeg skal dra hjem tidligere på grunn av at hun skulle bort.

hva synes dere. Er det riktig av meg å reagere på dette her?

takknemmelig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ville også reagert

tror også at jeg som deg hadde reagert på dette. Opplevde en gang å være invitert bort til en veninne på en annen kant av landet. Når jeg kom fra så fikk jeg høre at flere av familien hennes kom oppover og vi skulle ha selskap. Jeg kunne også godt tenkt meg å bli informert om det. Følte meg ganske dum da for dette var ikke jeg forberedt på. ikke hadde jeg tatt med meg penklær heller. Dessuten slet jeg med sosial angst. og at halve slekta hennes kom var jo ikke helt ideelt for meg da. Sa ingenting til henne men var sint i lang tid etterpå. Hadde også som deg informert gjesten(e) om jeg kom til å være bortreist eller som i dette tilfellet ha andre folk på besøk. Synes du har all grunn til å reagere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristense

tror også at jeg som deg hadde reagert på dette. Opplevde en gang å være invitert bort til en veninne på en annen kant av landet. Når jeg kom fra så fikk jeg høre at flere av familien hennes kom oppover og vi skulle ha selskap. Jeg kunne også godt tenkt meg å bli informert om det. Følte meg ganske dum da for dette var ikke jeg forberedt på. ikke hadde jeg tatt med meg penklær heller. Dessuten slet jeg med sosial angst. og at halve slekta hennes kom var jo ikke helt ideelt for meg da. Sa ingenting til henne men var sint i lang tid etterpå. Hadde også som deg informert gjesten(e) om jeg kom til å være bortreist eller som i dette tilfellet ha andre folk på besøk. Synes du har all grunn til å reagere

jeg hadde ikke dratt. Skrevet en sms til henne og fortalt jeg kommer en annen gang når hun har bedre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotus7

Ja,du har all grunn til å reagere på den synes jeg.Jeg ville følt det samme selv i din situasjon.

Jeg hadde nok gjort som tidligere nevnt her,latt vær å reise.

Skrevet en sms og sagt at det kan bli til en annen gang når det passer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forvirret gjest

Ja,du har all grunn til å reagere på den synes jeg.Jeg ville følt det samme selv i din situasjon.

Jeg hadde nok gjort som tidligere nevnt her,latt vær å reise.

Skrevet en sms og sagt at det kan bli til en annen gang når det passer bedre.

takk for svarene:)

jeg velger nå en mellomløsning. drar i dag og kommer hjem i morgen istedenfor Onsdag. Egentlig var jeg fristet til å ikke dra men siden jeg har lagt opp ferieplanene mine etter det så blir det vanskelig å droppe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...