Gå til innhold

Muskel- og senesmerter. Fibromyalgi?

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 57 år, sliter med smerter i alle muskler og sener. Senene og musklene er ømme når jeg tar på dem. Smertene sitter i rygg, nakke, armer rumpe og ben.

Jeg har en jobb jeg går hele dagen. Men jeg har slitt i mange år med muskelsmerter, men år er det meget plagsomt. Jeg lurer også på hvilken behandlingsform er best. Har ingen god erfaring med fysoterapaut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153171-muskel-og-senesmerter-fibromyalgi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klem fra syrinen

hei du.Er ingen spesialist eller noe men det kan være at du har fibromyalgi. Da virke som oftest ikke fysioterapi så mye. Ihvertfall ikke på meg. Var bra en måned etter 15 behandlinger så var det på an igjen. Undersøk med legen din om det kan være det. Håper du finner utav det. klem

hei du.Er ingen spesialist eller noe men det kan være at du har fibromyalgi. Da virke som oftest ikke fysioterapi så mye. Ihvertfall ikke på meg. Var bra en måned etter 15 behandlinger så var det på an igjen. Undersøk med legen din om det kan være det. Håper du finner utav det. klem

Kanskje homeopat?

• 2 uker senere...
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Definisjonen på fibromyalgi kan bl.a. være ømme muskelfester i alle 4 kroppsdeler mer enn 3 mnd sammenhengende. Dersom det faktisk er muskel7sene-smerter du har, så vil denne diagnosen kunne være aktuell. Du bør kontakte fastlegen din for diskusjon om dette. Diskusjonen omkringe behandling er lang; i hovedsak skal du mosjonere forsiktig, redusere total-stress i livet ditt. Noen hjelpes av anti-depressive medisiner en periode. Men det må utelukkes andre årsaker til smertene dine; særlig andre betennelses-tilstander. Grundige blodprøver bør taes; særlig reuma-prøver, senkning og stoffskifte. Du bør ta godt med vitamin-tilskudd. Mange har også effekt av Ginseng og/eller Geri-max.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...