Gå til innhold

Cipramil


Gjest tonee

Anbefalte innlegg

Gjest tonee

Hei,

Jeg har gått på Cipramil i over et år nå pga depresjon for et år siden som varte ca 5 måneder.Legen min mente jeg burde slutte i våres, men jeg føler at det er tryggest å gå på det litt til. Er det noe i veien for at jeg fortsetter på disse en stund til?ER ikke veldig deprimert nå, men har hatt noen depresjoner gjennom livet. Har hatt det litt tøft i en periode pga problemer på jobben, og gått litt uten jobb. Har gått i samtaleterapi, men dette har vært litt sporadisk.

Kan legen hjelpe meg?

Har fått resept et år til, men er usikker på om dette er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klem fra syrinen

Hei du. Har gått på cipramil i 10 år nå og fungerer bra med dem. Problemet er ofte at en slutter av for tidlig med medisiner. En synes at nå har en det kjempebra så vekk med dem.

Det som da skjer er at du kanskje ligger der igjen og må starte alt på nytt. Prøvde å slutte for 6 mnd siden. Følte meg helt konge og tenkte at jeg var sterk som en okse. Ja tankene kom snart tilbake, selvmord og hele pakka. Heldigvis hadde jeg medisiner liggende og begynte igjen. Har klart meg på 2 istedenfor 4 og det fungerer meget bra. Så mitt råd til deg er at du må være sikker på at det ikke er effekten av medisinene som gjør at du føler deg helt fin,Kanskje du har gjordt noe med livssituasjonen din som gjør at du er bedre? Det skader ikke å prøve å slutte med dem, du kan alltid begynne på igje selv om det går en liten stund før de virker igjen.

Har nok funnet ut at mye må fikses i mitt liv før jeg kan slutte helt men det er ingen skam å få hjelp.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Synes det er rart av legen din å si du skal slutte.Ifølge min psykiater er sjansene for tilbakefall mindre hvis en fortsetter å gå på AD en god stund etter en er symptomfri.Før sa en 9 mnd, men nå er det forskning i følge ham som indikerer at en gjerne bør gå opp til 3 år etter en er symptomfri fra depresjonen.Min psykiater ville garantert sagt du skulle fortsette et år til.vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...