Gå til innhold

HIV? Har du svar til meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Bompigirl

En jeg kjenner lurer på om han har blitt smitta av HIV. Han hadde seksuell kontakt med en jente for 5 uker siden. De hadde ikke sex, men hans hånd berørte hennes kjønnsorgan, og så sitt eget. Denne jenta løy om hvor mange hun hadde liggi med, ho sa det bare var én, og etetrpå at det var 8! Denne jenta har også alle disse symptomene jeg forteller om videre! Jeg leste istad om symptomer. Og det stod at man kunne oppleve en influensalignende sykdom 1-6 uker etter smitten fant sted. Han har vært "syk" i en lang periode nå, helt siden nyttår. Han har feber, lider av stort vekttap (men han har spiseforstyrrelser også), har fått hevelser/slags kuler på venstre side av brystkassa, på siden, ved ribbeinene, og også i området over kjønnsorganet. Han føler seg tørr i halsen hele tiden, og drikker masse vann av den grunn. Han har problemer med å sove, sovner kanskej ikke før 6 om morran flere dager! Det er veldig skremmende å tenke på, men kan dette være HIV? Han var hos legen her om dagen, og tok blodprøve, men man kan ikke se om man har hiv før ca 3 mnd etter smittinga, er det ikke sånn ? Og i sammenheng med dette, lurer jeg på om HIV kan smitte via spyttsekresjon, kyssing? HJELP!

*Redd*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15326-hiv-har-du-svar-til-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Smitte ved berøring slik du beskriver skal normalt sett ikke kunne føre til smitte av HIV,og hvis smitte inntreffer vil man ikke bli syk etter 5 uker som her er det aktuelle her.Jeg tror altså det er meget lite sannsynlig at dette dreier seg om smitte i det aktuelle tilfellet,men kan selvfølgelig ikke svare for tidligere muligheter.Med de symptomene han har synes jeg dog han bør oppsøke lege for en generell sjekk mtp.helt andre årsaker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15326-hiv-har-du-svar-til-meg/#findComment-73075
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...