potitt Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg er ei jente på 26 år som venter svar på prøver av blæra,har fått indikasjon på at det kan være interstitiell cystitt. Det sliter veldig psykisk på meg å gå å vente på svar.Vanskelig for meg å fungere i hverdagen.Har vært en del på internett å lest om sykdommen, og der står det litt om å unngå det som er surt, så jeg lurte på om noen kunne sende meg en diettoversikt..?På forhånd takk!Og så har jeg lyst til å komme i kontakt med andre som har den samme sykdommen for å dele/høre erfaringer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hei. Jeg har IC, har hatt det i snart 3 år. Du gjør lurt i og melde deg inn i NOFUS (foreningen for urologiske sykdommer) Gå inn på www.nofus.no Ta kontakt med dem og be om og få diettlistene til IC. de har til dags dato hatt de beste listene. De kan også gi deg en del informasjon. Det finnes noen behandlingsmuligheter, men det kan urologen din sikkert si litt om. Kan jeg få spørre om du må tømme blæra ofte? Har du mye vondt? Selv varierer det mye hvor ofte jeg må gå på do, på det verste må jeg ca med 5 min mellomrom. Hvor i landet kommer du fra ( må ikke svare ) Selv er jeg fra Vestlandet. Håper dette hjelper litt, du må bare spørre, så skal jeg svare så godt jeg kan! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-981159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
potitt Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Hei. Jeg har IC, har hatt det i snart 3 år. Du gjør lurt i og melde deg inn i NOFUS (foreningen for urologiske sykdommer) Gå inn på www.nofus.no Ta kontakt med dem og be om og få diettlistene til IC. de har til dags dato hatt de beste listene. De kan også gi deg en del informasjon. Det finnes noen behandlingsmuligheter, men det kan urologen din sikkert si litt om. Kan jeg få spørre om du må tømme blæra ofte? Har du mye vondt? Selv varierer det mye hvor ofte jeg må gå på do, på det verste må jeg ca med 5 min mellomrom. Hvor i landet kommer du fra ( må ikke svare ) Selv er jeg fra Vestlandet. Håper dette hjelper litt, du må bare spørre, så skal jeg svare så godt jeg kan! Mvh Hei Shira12! Tusen takk for svaret ditt. Jeg kommer i fra østlandet. Det varierer fra dag til dag hvor ofte jeg må tømme blære. Den ene dagen kan jeg gå på do sånn cirka hver time, og med mye smerter. Andre dager kan jeg ha det ganske bra. Har lært meg å "leve med" smertene for å si det sånn. Jeg lurer på en del ting (må ikke svare): Har du prøvd noen behandligsmetoder, og har dem evt. ikke fungert så bra siden du må på do så ofte som hvert femte minutt..? Håper på et svar fra deg igjen. Vennlig hilsen potitt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-981887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hei Shira12! Tusen takk for svaret ditt. Jeg kommer i fra østlandet. Det varierer fra dag til dag hvor ofte jeg må tømme blære. Den ene dagen kan jeg gå på do sånn cirka hver time, og med mye smerter. Andre dager kan jeg ha det ganske bra. Har lært meg å "leve med" smertene for å si det sånn. Jeg lurer på en del ting (må ikke svare): Har du prøvd noen behandligsmetoder, og har dem evt. ikke fungert så bra siden du må på do så ofte som hvert femte minutt..? Håper på et svar fra deg igjen. Vennlig hilsen potitt Hei. Jeg har brukt Cystistat behandling, dvs at de setter en væske inn i blæren som du skal tisse ut etter ca 30 min. Den hadde dessverre ikke virkning på meg, men ca 60 % merker bedring. Det finnes forskjellige behandlingsmetoder som kan ha virkning. Nå er jeg ganske hardt rammet. Sykdommen varierer veldig i fra person til person. Noen har en mild grad, mens andre er sterkere rammet. men slik er det vel med mangen sykdommer!? Det som er det viktigste er dietten. Denne er et veldig godt utgangspunkt for og holde sykommen i sjakk. Her varierer det litt fra person til person hva man tåler. Jeg kan f.eks spise hvitost, men det er det mangen andre som reagerer på. Så du må egentlig bare prøve og feile litt, og finne ut hva som er best for deg. Men surt er IKKE bra, men det vet du kanskje? Drikk helst bare vann, ikke brus, forsiktig med kaffe og te. Jeg skal se om jeg ikke får laget meg en e-postadr som du kan maile meg på, vil ikke legge ut min private da den er lett og koble opp mot meg her inne på DOL. Jeg sliter en del med isolasjon, synes det er vanskelig når jeg må tømme blæra hele tiden! Da er det så mye enklere og bare være hjemme... Men det enkleste er ikke alltid det beste!!! Bare spør i vei om ting, det dukker ofte opp spm etterhvert. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-982003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
potitt Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Hei. Jeg har brukt Cystistat behandling, dvs at de setter en væske inn i blæren som du skal tisse ut etter ca 30 min. Den hadde dessverre ikke virkning på meg, men ca 60 % merker bedring. Det finnes forskjellige behandlingsmetoder som kan ha virkning. Nå er jeg ganske hardt rammet. Sykdommen varierer veldig i fra person til person. Noen har en mild grad, mens andre er sterkere rammet. men slik er det vel med mangen sykdommer!? Det som er det viktigste er dietten. Denne er et veldig godt utgangspunkt for og holde sykommen i sjakk. Her varierer det litt fra person til person hva man tåler. Jeg kan f.eks spise hvitost, men det er det mangen andre som reagerer på. Så du må egentlig bare prøve og feile litt, og finne ut hva som er best for deg. Men surt er IKKE bra, men det vet du kanskje? Drikk helst bare vann, ikke brus, forsiktig med kaffe og te. Jeg skal se om jeg ikke får laget meg en e-postadr som du kan maile meg på, vil ikke legge ut min private da den er lett og koble opp mot meg her inne på DOL. Jeg sliter en del med isolasjon, synes det er vanskelig når jeg må tømme blæra hele tiden! Da er det så mye enklere og bare være hjemme... Men det enkleste er ikke alltid det beste!!! Bare spør i vei om ting, det dukker ofte opp spm etterhvert. Mvh Hei Shira12! Unnskyld at jeg ikke har fått svart deg før, men det er ikke hver dag jeg har tilgang til internett. Så derfor kan det ta litt tid før jeg svart deg. Jeg har lest en del om cystistat behandling, men jeg visste ikke at 60% merket bedring...godt å vite. Kan jeg spørre deg om du skal prøve noen videre behandling etter hvert? Prøver å drikke bare vann, men det er ikke lett. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-984368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Hei Shira12! Unnskyld at jeg ikke har fått svart deg før, men det er ikke hver dag jeg har tilgang til internett. Så derfor kan det ta litt tid før jeg svart deg. Jeg har lest en del om cystistat behandling, men jeg visste ikke at 60% merket bedring...godt å vite. Kan jeg spørre deg om du skal prøve noen videre behandling etter hvert? Prøver å drikke bare vann, men det er ikke lett. Med vennlig hilsen Jeg venter på innleggelse ved Rikshospitalet, og skal da se nærmere på eventuelle behandlinger jeg kan prøve. Det finnes noen tabletter som heter Elimiron, jeg har ikke prøvd dem, men noen har visstnok virkning av dem. Etter som jeg har forstått, er det dietten som er det aller viktigste. Prøv og hold deg unna sukker itillegg til sure ting. Du kan ta natrontabletter for og lindre smertene, det får du kjøpt på apoteket. Ta også E-vitaminer, det hjelper mot immunforsvaret og skal ha gunstig virkning på oss ICpasienter. På helsekosten får du kjøpt ett pulver som heter Basica, dette kan du bruke i mat, det gjør kroppen mer basisk. Hele poenget med dietten er og holde urinen mer basisk og da kan både natron og basica hjelpe. Dette blir anbefalt av flere leger som behandler ICpasienter. På denne linken (håper det blir en link, ellers får du kopiere den og lime inn i adresselinja) finner du en artikkel som kan være nyttig. http://www.legemidlerogsamfunn.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=210 Prøv og ikke drikk store mengder vann i gangen, ta mindre slurker ofte, for mye på en gang stresser blæra, men pass på at du får i deg nok væske i løpet av en dag! Ellers vil smertene/vannlatningen bli verre. Jeg er spent på og høre hva fagpersonen svarer deg, jeg sliter mye med at leger ikke skjønner hva som feiler meg, men heldigvis har jeg en super urolog som alltid har tid til meg og som har sett seg inn i hva denne sykdommen er for noe. Men dessverre er det slik at mye informasjon må en finne ut på egenhånd, og prøve seg frem. Men det er viktig og ikke gi opp håpet!!!! Så vi får stå på så best vi klarer! Skriv gjerne litt om hvordan dette sliter på deg psykisk hvis du vil. Det sliter på meg også. Ha en fin dag! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-984418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Interstitiell cystitt betyr at infeksjon/irritasjon sitter i selve vevet i urinblæren. Dette kan være smertefullt og gi betydelige vannlatingsbesvær. Kan ikke skjønne at du skal unngå det som er surt. Vanligvis er f.eks høydose C-vitamin som både virker betennelsesdempende og surgjørende svært gunstg ved urinveisinfeksjoner av alle typer. Synes du kan prøve dette. Har aldri hørt om at C-vitaminer gjør skade; gjerne minst 1g/dag dersom du ikke får syreplager i magen. Utredning og oppfølging bør kanskje gjøres i samråd med både fastlege og evt. gynekolog dersom forløp etter behandling ikke er som forventet. Stig Bruset her i DOL kan muligens gi deg mer detaljerte diett-forslag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-989962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Interstitiell cystitt betyr at infeksjon/irritasjon sitter i selve vevet i urinblæren. Dette kan være smertefullt og gi betydelige vannlatingsbesvær. Kan ikke skjønne at du skal unngå det som er surt. Vanligvis er f.eks høydose C-vitamin som både virker betennelsesdempende og surgjørende svært gunstg ved urinveisinfeksjoner av alle typer. Synes du kan prøve dette. Har aldri hørt om at C-vitaminer gjør skade; gjerne minst 1g/dag dersom du ikke får syreplager i magen. Utredning og oppfølging bør kanskje gjøres i samråd med både fastlege og evt. gynekolog dersom forløp etter behandling ikke er som forventet. Stig Bruset her i DOL kan muligens gi deg mer detaljerte diett-forslag. Surt=SMERTER ved sykdommen Interstitiell Cystitt. Klikker du deg inn på linken som jeg har henvist til lengre nede i tråden vil du se at dette stemmer, en skal unngå de rådene som gjelder ved vanlig urinveisinfeksjon, de gjør vondt verre. Vil og stille spørsmål til at du mener at en gynekolog kan hjelpe, det er vel heller en urolog som er aktuelt? Urologen er den som kan hjelpe med denne type sykdom. Interstitiell Cystitt er en sykdom som gjør at GAG-laget inne i blæra blir små rift i, dermed svir det og kan bli brennendes smerter når urinen er sur, noe den vil bli ved inntak av surt. Dette innlegget er bare velmenendes i fra min side, men jeg brenner ganske for dette emnet, da jeg opplever i helsevesenet at de ikke har fullstendig kunnskap hva sykdom dette er og hvordan den skal behandles. Mange leger mener jeg er sær og vanskelig da jeg ikke blir bedre, får mer smerter, og må late vannet opp til 5-10 min mellomrom hver dag. Jeg blir fysisk syk hvis jeg ikke får tømme blæra ( sterke smerter). Sykdommen blir også verre av antibiotika, da blæren ikke tåler dette, det samme gjelder en del smerterstillendes, eneste som kan brukes er Paracetamol og Paralgin Forte. Håper dette kunne oppklare litt hva Interstitiell Cystitt er. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-990094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
potitt Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Jeg venter på innleggelse ved Rikshospitalet, og skal da se nærmere på eventuelle behandlinger jeg kan prøve. Det finnes noen tabletter som heter Elimiron, jeg har ikke prøvd dem, men noen har visstnok virkning av dem. Etter som jeg har forstått, er det dietten som er det aller viktigste. Prøv og hold deg unna sukker itillegg til sure ting. Du kan ta natrontabletter for og lindre smertene, det får du kjøpt på apoteket. Ta også E-vitaminer, det hjelper mot immunforsvaret og skal ha gunstig virkning på oss ICpasienter. På helsekosten får du kjøpt ett pulver som heter Basica, dette kan du bruke i mat, det gjør kroppen mer basisk. Hele poenget med dietten er og holde urinen mer basisk og da kan både natron og basica hjelpe. Dette blir anbefalt av flere leger som behandler ICpasienter. På denne linken (håper det blir en link, ellers får du kopiere den og lime inn i adresselinja) finner du en artikkel som kan være nyttig. http://www.legemidlerogsamfunn.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=210 Prøv og ikke drikk store mengder vann i gangen, ta mindre slurker ofte, for mye på en gang stresser blæra, men pass på at du får i deg nok væske i løpet av en dag! Ellers vil smertene/vannlatningen bli verre. Jeg er spent på og høre hva fagpersonen svarer deg, jeg sliter mye med at leger ikke skjønner hva som feiler meg, men heldigvis har jeg en super urolog som alltid har tid til meg og som har sett seg inn i hva denne sykdommen er for noe. Men dessverre er det slik at mye informasjon må en finne ut på egenhånd, og prøve seg frem. Men det er viktig og ikke gi opp håpet!!!! Så vi får stå på så best vi klarer! Skriv gjerne litt om hvordan dette sliter på deg psykisk hvis du vil. Det sliter på meg også. Ha en fin dag! Mvh Hei Shira12! Håper det ikke er så alt for lenge til du skal på Rikshospitalet. Ønsker deg lykke til.Stå på! Jeg har tatt natrontabletter som du anbefalte og jeg synes at dem har hjulpet meg en god del, så tusen takk! Jeg får svar på prøvene den 18 august, så jeg venter spent jeg også. Jeg føler at jeg har det ganske bra nå, men som du sier er det en god del av legene som ikke skjønner hvordan vi har det, og at det sliter en god del psykisk på oss. Jeg har også opplevd det. Stå på, dette skal vi klare !!!!!!!! Ha en riktig god dag/kveld. Vi snakkes. Hilsen potitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-992838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
potitt Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Jeg venter på innleggelse ved Rikshospitalet, og skal da se nærmere på eventuelle behandlinger jeg kan prøve. Det finnes noen tabletter som heter Elimiron, jeg har ikke prøvd dem, men noen har visstnok virkning av dem. Etter som jeg har forstått, er det dietten som er det aller viktigste. Prøv og hold deg unna sukker itillegg til sure ting. Du kan ta natrontabletter for og lindre smertene, det får du kjøpt på apoteket. Ta også E-vitaminer, det hjelper mot immunforsvaret og skal ha gunstig virkning på oss ICpasienter. På helsekosten får du kjøpt ett pulver som heter Basica, dette kan du bruke i mat, det gjør kroppen mer basisk. Hele poenget med dietten er og holde urinen mer basisk og da kan både natron og basica hjelpe. Dette blir anbefalt av flere leger som behandler ICpasienter. På denne linken (håper det blir en link, ellers får du kopiere den og lime inn i adresselinja) finner du en artikkel som kan være nyttig. http://www.legemidlerogsamfunn.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=210 Prøv og ikke drikk store mengder vann i gangen, ta mindre slurker ofte, for mye på en gang stresser blæra, men pass på at du får i deg nok væske i løpet av en dag! Ellers vil smertene/vannlatningen bli verre. Jeg er spent på og høre hva fagpersonen svarer deg, jeg sliter mye med at leger ikke skjønner hva som feiler meg, men heldigvis har jeg en super urolog som alltid har tid til meg og som har sett seg inn i hva denne sykdommen er for noe. Men dessverre er det slik at mye informasjon må en finne ut på egenhånd, og prøve seg frem. Men det er viktig og ikke gi opp håpet!!!! Så vi får stå på så best vi klarer! Skriv gjerne litt om hvordan dette sliter på deg psykisk hvis du vil. Det sliter på meg også. Ha en fin dag! Mvh Hei Shira12!! Håper du har mottatt innlegget mitt til deg, men kanskje du er innlagt på Rikshospitalet slik at du ikke får svart/skrevet til meg? Nå har jeg fått svar på prøvene mine, og de viser at jeg ikke har IC. Han trodde at jeg hadde nervøs blære, og det kunne ta noen måneder før det gikk over. For hvis jeg hadde hatt IC så hadde jeg ikke klart å holde meg hele natten, sa han. Jeg skal levere inn urinprøve jevnlig til fastlegen min slik at han sjekker om det er bakterier i urinen min, siden jeg har hatt så mye urinveisinfeksjon. Spent på høre hvordan det går med deg, så jeg vil gjerne fortsette å skrive med/til deg. Lykke til!!!!!! Med venlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-1007764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hei Shira12!! Håper du har mottatt innlegget mitt til deg, men kanskje du er innlagt på Rikshospitalet slik at du ikke får svart/skrevet til meg? Nå har jeg fått svar på prøvene mine, og de viser at jeg ikke har IC. Han trodde at jeg hadde nervøs blære, og det kunne ta noen måneder før det gikk over. For hvis jeg hadde hatt IC så hadde jeg ikke klart å holde meg hele natten, sa han. Jeg skal levere inn urinprøve jevnlig til fastlegen min slik at han sjekker om det er bakterier i urinen min, siden jeg har hatt så mye urinveisinfeksjon. Spent på høre hvordan det går med deg, så jeg vil gjerne fortsette å skrive med/til deg. Lykke til!!!!!! Med venlig hilsen Hei. Jeg har ikke vært på Rikshospitalet enda, må vende i noen mnd. Det var bra du ikke hadde IC!!!! Hvis det er kronisk urinveisinfeksjon du har, er det flere ting som kan hjelpe. Jeg ville tatt ett søk på internett hvis jeg var deg. Det er bra du får oppfølgning! Jeg kan faktisk holde meg en hel natt i perioder, men da er jeg dårlig når jeg står opp. Hjemme hos meg selv er jeg oppe en gang eller to om nettene ( eller mer i dårlige perioder), men når jeg er på besøk hos min mor så sover jeg hele natten, forstå det den som kan :-) Du må bare skrive i vei til meg!! Skal du ha oppfølging hos urologen også? Du må ha lykke til! Håper tingene bedrer seg! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-1008490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
potitt Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Hei. Jeg har ikke vært på Rikshospitalet enda, må vende i noen mnd. Det var bra du ikke hadde IC!!!! Hvis det er kronisk urinveisinfeksjon du har, er det flere ting som kan hjelpe. Jeg ville tatt ett søk på internett hvis jeg var deg. Det er bra du får oppfølgning! Jeg kan faktisk holde meg en hel natt i perioder, men da er jeg dårlig når jeg står opp. Hjemme hos meg selv er jeg oppe en gang eller to om nettene ( eller mer i dårlige perioder), men når jeg er på besøk hos min mor så sover jeg hele natten, forstå det den som kan :-) Du må bare skrive i vei til meg!! Skal du ha oppfølging hos urologen også? Du må ha lykke til! Håper tingene bedrer seg! Mvh Hei Shira12!! Takk for rådet ditt. Jeg veit ikke om jeg har kronisk urinveisifeksjon, men jeg skal undersøke litt på nettet. Skal ikke få noe oppfølging av urologen. Tror ikke han viste noe særlig om IC. Han sa at ingen i tjue åra fikk det, men jeg har da lest om ei jente på 18 år som fikk IC. Hvor gammel er du forresten? Jeg er 25 år. Som sagt forstå det den som kan, men jeg går på sånn hver tredje/fjerde time om dagen. Og noen ganger gå det lenger i mellom også. Jeg ønsker deg lykke til videre, og håper som sagt vi kan fortsette å skrive til hverandre. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-1010137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hei Shira12!! Takk for rådet ditt. Jeg veit ikke om jeg har kronisk urinveisifeksjon, men jeg skal undersøke litt på nettet. Skal ikke få noe oppfølging av urologen. Tror ikke han viste noe særlig om IC. Han sa at ingen i tjue åra fikk det, men jeg har da lest om ei jente på 18 år som fikk IC. Hvor gammel er du forresten? Jeg er 25 år. Som sagt forstå det den som kan, men jeg går på sånn hver tredje/fjerde time om dagen. Og noen ganger gå det lenger i mellom også. Jeg ønsker deg lykke til videre, og håper som sagt vi kan fortsette å skrive til hverandre. Hilsen Hei. Jeg er 22 år gammel og fikk IC da jeg var 18, så urologen er nok litt på jordet der ja!!! ÅÅÅÅ, jeg blir så sint når legene ikke har anelse om hva de snakker om!!! Jeg er heldig som har en urolog som er oppdatert når jeg først skulle være så uheldig og få denne sykdommen. Kan det være nervøs/overaktiv blære du har? Da kan du ta en titt på denne siden http://www.lommelegen.no/_vti_script/sokart.htm0.idq http://www.lommelegen.no/sl/tema.asp?fagomrade=08 Har legen nevnt medisinen DETRUSITOL for deg? Det kan hjelpe på og få ned antall toalettbesøk, jeg har god nytte av denne. Fastlegen din kan skrive ut en blåresept på denne medisinen. http://www.lommelegen.no/_vti_script/sokart.htm0.idq?UserRestriction=detrusitol http://www.lommelegen.no/medisiner/default.asp?vis=205 Håper disse linkene kan hjelpe litt. Ha en fin dag ( med forhåpentligvis få toalettbesøk :-) ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-1010155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hei. Jeg er 22 år gammel og fikk IC da jeg var 18, så urologen er nok litt på jordet der ja!!! ÅÅÅÅ, jeg blir så sint når legene ikke har anelse om hva de snakker om!!! Jeg er heldig som har en urolog som er oppdatert når jeg først skulle være så uheldig og få denne sykdommen. Kan det være nervøs/overaktiv blære du har? Da kan du ta en titt på denne siden http://www.lommelegen.no/_vti_script/sokart.htm0.idq http://www.lommelegen.no/sl/tema.asp?fagomrade=08 Har legen nevnt medisinen DETRUSITOL for deg? Det kan hjelpe på og få ned antall toalettbesøk, jeg har god nytte av denne. Fastlegen din kan skrive ut en blåresept på denne medisinen. http://www.lommelegen.no/_vti_script/sokart.htm0.idq?UserRestriction=detrusitol http://www.lommelegen.no/medisiner/default.asp?vis=205 Håper disse linkene kan hjelpe litt. Ha en fin dag ( med forhåpentligvis få toalettbesøk :-) ) Den første linken ble feil, prøv denne http://www.lommelegen.no/_vti_script/sokart.htm0.idq Blir denne feil også, så bare skriv BLÆRE i søkefeltet som søkeord. Kan ikke få alt rett på første forsøk.. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-1010157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hei Shira12!! Takk for rådet ditt. Jeg veit ikke om jeg har kronisk urinveisifeksjon, men jeg skal undersøke litt på nettet. Skal ikke få noe oppfølging av urologen. Tror ikke han viste noe særlig om IC. Han sa at ingen i tjue åra fikk det, men jeg har da lest om ei jente på 18 år som fikk IC. Hvor gammel er du forresten? Jeg er 25 år. Som sagt forstå det den som kan, men jeg går på sånn hver tredje/fjerde time om dagen. Og noen ganger gå det lenger i mellom også. Jeg ønsker deg lykke til videre, og håper som sagt vi kan fortsette å skrive til hverandre. Hilsen Jeg greidde og få tillegget under mitt eget innlegg, var fælt så jeg rota idag da... Prøver igjen jeg: Re: Tillegg Den første linken ble feil, prøv denne http://www.lommelegen.no/_vti_script/sokart.htm0.idq Blir denne feil også, så bare skriv BLÆRE i søkefeltet som søkeord. Kan ikke få alt rett på første forsøk.. ;-) - Shira12 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-1010158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
potitt Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Jeg greidde og få tillegget under mitt eget innlegg, var fælt så jeg rota idag da... Prøver igjen jeg: Re: Tillegg Den første linken ble feil, prøv denne http://www.lommelegen.no/_vti_script/sokart.htm0.idq Blir denne feil også, så bare skriv BLÆRE i søkefeltet som søkeord. Kan ikke få alt rett på første forsøk.. ;-) - Shira12 Hei hei!! Takk for mange gode råd av deg. Det har vært til stor hjelp, og hatt bra virkning. Jeg går nå på Destrusitol, som du nevnte i forrige innlegg. Jeg synes at dem hjelper. Får håpe at urologen jeg var hos stilte riktig diagnose da, slik at jeg virkelig ikke har IC, men det spørs nok om han visste nok om den IC..? Tror ikke det akkurat. Ha en riktig god helg!!!! Hilsen potitt!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-1024572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hei hei!! Takk for mange gode råd av deg. Det har vært til stor hjelp, og hatt bra virkning. Jeg går nå på Destrusitol, som du nevnte i forrige innlegg. Jeg synes at dem hjelper. Får håpe at urologen jeg var hos stilte riktig diagnose da, slik at jeg virkelig ikke har IC, men det spørs nok om han visste nok om den IC..? Tror ikke det akkurat. Ha en riktig god helg!!!! Hilsen potitt!! Bra jeg kunne hjelpe! Du vil nok merke det etterhvert dersom du har IC. Får du smerter og hyppig toalettspringinging etter inntak av røkt/sterk mat, sur mat og slike ting er det tegn på IC. Men vi krysser fingrene for at du ikke har det!!! Du bør passe på at du får i deg nok væske i løpet av en dag, da helst vann. Men ikke drikk mye på en gang, men små slurker ofte, blæra blir stresset hvis den får mye væske på en gang. Det er viktig med væske selv om en føler at en må mye på do, hvis ikke kan blæra skrumpe inn og bli mindre og må jo da tømmes oftere, en ond sirkel med andre ord. Håper du blir/er bedre! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-1025886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Har forresten en mailadr du kan nå meg på hvis du vil: [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153276-interstitiell-cystitt/#findComment-1025887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.