Gå til innhold

Alkohol, Zoloft og leverskade


amnesi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg går for tiden på Zoloft, 50 mg, og pleier å drikke øl i helgene. Jeg drikker da omtrent fem-seks halvlitere i løpet av kvelden. Jeg merker ikke noe til noen depressive symptomer, verken før eller etter at jeg drikker. Jeg har således funnet en mengde alkohol som jeg synes ikke virker negativt inn på sinnstilstanden.

Det jeg lurer på, er om det kan være fare for leverskader med dette rusmønsteret mitt? Kan kombinasjonen Zoloft og alkohol være særlig skadelig for leveren?

Ps: Jeg skal tillegge at jeg bruker Zoloft som en slags "føre var"-faktor, da jeg tidligere har hatt periodevise angstanfall. Jeg merker ikke noe til disse anfallene nå, og har ikke gjort det det siste halve året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bebba

Du bør være forsiktig med alkohol når du går på antidepressiva, siden de går via leveren tåler den mindre alkohol. Litt er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...