Kirie1365380723 Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Jeg oppdaget for en måneds tid siden en klump ved roten av penis/øverst til høyre i pungen...Jeg luruer veldig på hva dette er..??Den gjør ikke noe merkbart vondt men den varierer litt i størrelse(ca en halv testikkel) gjerne litt større...Den synes litt når jeg står men når jeg ligger kan jeg flytte den vekk..(presse den opp i magen).Føler den blir hardere når jeg trener..??Er veldig redd for kreft så shåper noen har noe positivt å komme med... 0 Siter
mauren Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Kom deg til lege! Dersom det er noe ondartet kan det utvikle seg fort....ikke meningen å skremme deg, men det kan være alvorlig, og da er det ikke så lurt å vente å se Lykke til 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 I utgangspunktet høres dette ut som et form for brokk. Typisk er variasjon i størrelse, og nettopp at den blir mindre eller kan forskyves i liggende stilling. Imidlertid er hovedregel at kuler og hevelser i pungen skal undersøkes av lege. Det er et godt tegn at kulen ikke sitter fast i selve testikkelen og at du ikke har smerter. Du kan søke litt på temaet smerter i pungen/scrotum her i doktoronline; mye har vært skrevet. Synes som sagt at du skal bestille en time hos fastlegen din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.