zinnia25 Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hei. Jeg er interessert i å høre om andres erfaringer med bruk og eventuelle bivirkninger av Ritalin og/eller Efexor. Jeg ble nylig diagnostisert med ADD (Attention Deficit Disorder, eller oppmerksomhetssvikt uten hyperaktivitet), og to av de medikamentene man har anbefalt meg å forsøke er Ritalin og Efexor. (Først Ritalin, deretter Efexor hvis Ritalin ikke virker eller har for plagsomme bivirkninger.) I den forbindelse er det en del ting jeg lurer på. 1. Jeg har lest at vanlige (1/100) bivirkninger av Efexor blant annet kan være både "anoreksi" (formodentlig i betydningen nedsatt apetitt i denne sammenhengen) og "vektøkning". Men hva er det som forsårsaker en eventuell vektøkning ved bruk av Efexor? Økt apetitt? Nedsatt forbrenning? Væskeopphopning i kroppen? Eller noe annet? 2. Kan man ta morgendosen med Ritalin samtidig med en multivitamin/mineraltablett og frokost? 3. Hvis man får bivirkninger som hodepine og søvproblemer ved bruk av Ritalin, kan man da ta smertestillende (Paracet) eller inssovningstabletter (Zolpidem) ved behov, eller bør man unngå det? Jeg er som sagt interessert i å høre om andres erfaringer med bruk og bivirkninger av Ritalin og/eller Efexor, enten de har brukt Efexor for ADD/ADHD, depresjon, angst, eller hva det måtte være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153309-bivirkninger-av-ritalin-ogeller-efexor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg har gått på efexor i to år uten bivirkninger. Først nå i vår da jeg økte til 375 mg fikk jeg bivirkninger som forsvant igjen da jeg reduserte til 300 mg. Men det skal sies at jeg sjelden får bivirkninger av medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153309-bivirkninger-av-ritalin-ogeller-efexor/#findComment-982075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.