Gå til innhold

Flyr dere også i en ballong sånn som jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Ut på tur.

Jeg våger ikke å vise noe av meg selv. Vil ikke at andre skal se at jeg mangler så mye.

Jeg vil også slippe å se det selv. Det er for smertefullt.

I mitt hode er det slik at mine mangler gjør meg til ett menneske uten verdi.

Jeg vil ikke at andre skal se at jeg egentlig er uten verdi. Og jeg vil få slippe å se det for mye selv.

Så jeg lager meg opp en egen verden som jeg flykter inn i.

I denne verdenen har jeg ingen personlighetsmessige problemer. Jeg bestemmer meg for at min psykiske helse utelukkende har biologiske årsaker.

Denne verdenen er som er gassbalong. Med gode vindforhold kan den sveve høyt og lenge, men støter den på noe spisst sprikker den og jeg lander med ett brak i den virkelige verden. Midt i mine mangler og verdiløshet.

Der kan jeg bli en stund. Men jeg viser fortsatt ikke mye av meg selv.

Jeg blir fryktelig deprimert og blir innlagt på DPS der de heller ikke ser annet enn at jeg er deprimert.

Så fornekter jeg problemene for meg selv på nytt. Klatrer inn i luftballongen og flyr igjen helt til den på nytt treffer noe spisst og ramler ned igjen. Og sånn går nå årene. Er nå diagnostisert som bipolar II.

Men jeg tror ikke jeg har en biploar lidelse. Jeg tror jeg har en emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse.

Jeg kjenner de diagnostiske kriteriene og vokter meg vell for å vise at jeg oppfyller noen av de.

En slik diagnose vil være å få det bekreftet på papir fra staten at jeg ikke har noen verdi.

Den krenkelsen ville bli selvmorderisk.

Nå klarer jeg ikke være lengre til stede i min verdiløshet. Jeg klatrer inn i ballongen min og håper på gode vind forhold.

Hasta-lavista-goodbye.

Er det noen andre av dere som også flyr i en ballong, eller bruker å gjøre det?

Fortsetter under...

Gjest trrrish

"En slik diagnose vil være å få det bekreftet på papir fra staten at jeg ikke har noen verdi.

Den krenkelsen ville bli selvmorderisk."

Nå ble jeg faktisk veldig provosert. Jeg kjenner to personer med denne diagnosen, og så gode personer de er, er en sjelden vare! Fordi om man har problemer på visse områder, gjør det deg ikke mere verdiløs enn om du har bipolar.

Gjest Ut på tur.

"En slik diagnose vil være å få det bekreftet på papir fra staten at jeg ikke har noen verdi.

Den krenkelsen ville bli selvmorderisk."

Nå ble jeg faktisk veldig provosert. Jeg kjenner to personer med denne diagnosen, og så gode personer de er, er en sjelden vare! Fordi om man har problemer på visse områder, gjør det deg ikke mere verdiløs enn om du har bipolar.

Jeg mener ikke å si at det faktisk er sånn at en er verdiløs selv om en har denne diagnosen. Selvfølgelig ikke det!!!

Men for MEG vil det være en bekreftelse på at JEG er verdiløs.

Og for MEG vil denne krnkelsen (JEG føler det krenkende) være selvmorderisk.

Det handler om hvordan JEG ville ha tenkt dersom JEG fikk denne diagnosen.

Det illustrerer jo bare problemet mitt så alt for godt...

Gjest trrrish

Jeg mener ikke å si at det faktisk er sånn at en er verdiløs selv om en har denne diagnosen. Selvfølgelig ikke det!!!

Ja jeg skjønner det, men du må slutte å føle det, for det er FEIL FEIL FEIL. Det jeg kjenner med denne diagnosen blir forresten godt behandlet i behandlingsapparatet. Ingen ser ned på de.

Du kan vel kansje endre på det. Dersom du ikke oppfatter egenverd som noe som andre gir deg, men noe som du har, uansett. Egenverd er ikke noe som er gitt, det er noe en har. En er født med på en måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...