Gå til innhold

Er det en ærlig sak?


Gjest må få puste litt

Anbefalte innlegg

Gjest må få puste litt

Å si at jeg ikke er motivert for å gå i behandling nå.

Jeg har gått til poliklinisk behandling i snart fire år, og føler at jeg ikke har mer å hente på å fortsette.

Jeg har en tilbakevendende depressiv lidelse med alvorlige episoder.

I tillegg har jeg en del uheldige personlighetstrekk.

Steminingsleiet mitt er svingende. Jeg har dager da jeg noen timer bare har lyst til å dø, mens jeg andre timer ikke tenker negative tanker i det hele tatt.

Jeg er redd for at jeg skal oppleve å bli avvist av behandler. Derfor tørr jeg ikke være sånn som jeg er i møte med henne.

Jeg er redd for å bli avvuist av andre så jeg tørr ikke vise noe av meg selv. Jeg er sikker på at dersom de ser hvordan jeg egentlig er så vil de avvise meg.

Jeg er redd for at kjæresten min skal forlate meg. Det føles som om han er det eneste som holder meg fra å falle helt sammen.

Jeg har hatt to innleggelser på korttidspost i 2002. Men føler ikke at jeg har noe mer å hente på det heller.

Det eneste jeg føler at jeg kan bruke behandlingsrelasjonen til nå er til å få støtte til å klare meg igjennom evt. deprresive episoder. Og til det kan jeg få avlastningsopphold på DPS til.

Føler bare ikke for behandling akkurat nå. Sikkert senere en gang. Trenger å puste litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette er en helt ærlig sak! Hvis du ikke er motivert har det heller ingen nytte. Ta en pause (regn med at det lar seg gjøre uten å stå på venteliste på ny), prøv noe annet i mellomtiden, kanskje akkupunktur, kinesologi, fotsoneterapi eller rett og slett bare en ny fritidsaktivitet?? Dette løser ingen problemer men det gir deg styrke til å se nærmere på hvordan du skal løse ting og tang.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Om du vil puste litt, ja....det er greit........du må ikke nødvendigvis merke alt på en gang..........men nekter du behandling så har jeg vanskeligheter med å se hvorfor samfunnet skal sponse deg..............sant og trist............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må få puste litt

Om du vil puste litt, ja....det er greit........du må ikke nødvendigvis merke alt på en gang..........men nekter du behandling så har jeg vanskeligheter med å se hvorfor samfunnet skal sponse deg..............sant og trist............

Jeg har på ingen måte tenkt å nekte å gå i behandling.

Men jeg føler ikke at jeg har noe mer der og hente akkurat nå.

Å gå i behandling når det ikke er noe der å hente er "feil" bruk av dine og mine skattepenger.

Bruk av DPS "foreskrevet" av psykiater er riktig bruk av mine og dine skattepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Jeg har på ingen måte tenkt å nekte å gå i behandling.

Men jeg føler ikke at jeg har noe mer der og hente akkurat nå.

Å gå i behandling når det ikke er noe der å hente er "feil" bruk av dine og mine skattepenger.

Bruk av DPS "foreskrevet" av psykiater er riktig bruk av mine og dine skattepenger.

Hvem skal bestmme hva som er riktig bruk av våres skattepenger.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...