Gå til innhold

SRRI er bra!


Gjest Slick

Anbefalte innlegg

Gjest Slick

Hei,

jeg skjønner ikke hvorfor folk er så negativ til SSRI, forskning viser jo at SSRI er ufarlig og svært nyttig i behandling av psykiske lidelser.

Forskning viser dessuten at hjernecellene ikke endrer form, det er heller ikke tilfellet at overskudd av serotonin visker ut grensene og fører til utagering!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bare en kommentar

SSRI er bra mot depresjoner o.l., men gir ofte kanskje senbivirkninger. Dette er noe som blir forsket på i øyeblikket. Mange opplever også at etter å ha gått på SSRI preparater en stund så har de større sjans til å utvikle selvskading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

SSRI er bra mot depresjoner o.l., men gir ofte kanskje senbivirkninger. Dette er noe som blir forsket på i øyeblikket. Mange opplever også at etter å ha gått på SSRI preparater en stund så har de større sjans til å utvikle selvskading.

Javel, hvilken form for senskader antyder du da..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Et lite svar

Javel, hvilken form for senskader antyder du da..............

Man kan bl.a. få økt angst, utvikle anorexia, endre personlighet og hvis man går veldig lenge på ganske sterke psykofarmaka så kan man få ufrivillige bevegelser (særlig i munn og ansikt).

Har selv opplevd mennesker med disse senvirkningene av å ha brukt SSRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labamba

Man kan bl.a. få økt angst, utvikle anorexia, endre personlighet og hvis man går veldig lenge på ganske sterke psykofarmaka så kan man få ufrivillige bevegelser (særlig i munn og ansikt).

Har selv opplevd mennesker med disse senvirkningene av å ha brukt SSRI.

Ufrivillige gevelser i munn og ansiktet, ses vel ikke ved SSRI? Det ses ved nevropeptika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mange muligheter

Ufrivillige gevelser i munn og ansiktet, ses vel ikke ved SSRI? Det ses ved nevropeptika.

Det er bare å sjekke med "fasiten":

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/

Jeg siterer fra bivirkninger for f.eks. zoloft som er et SSRI:

"Koma, kramper, hodepine, migrene, bevegelsesforstyrrelser (inklusive ukontrollerte bevegelser som urolighet/uoppmerksomhet, gnissing av tenner eller gangforstyrrelser), ufrivillig muskelsammentrekninger, unormale følelsesfornemmelser i huden som brenning, stikninger, dovenhetsfølelse, maurkrypinger."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest labamba

Det er bare å sjekke med "fasiten":

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/

Jeg siterer fra bivirkninger for f.eks. zoloft som er et SSRI:

"Koma, kramper, hodepine, migrene, bevegelsesforstyrrelser (inklusive ukontrollerte bevegelser som urolighet/uoppmerksomhet, gnissing av tenner eller gangforstyrrelser), ufrivillig muskelsammentrekninger, unormale følelsesfornemmelser i huden som brenning, stikninger, dovenhetsfølelse, maurkrypinger."

"Som alle legemidler kan Zoloft ha bivirkninger. Bivirkningene er vanligvis milde og forbigående"

Jeg gjentar, VAAAAAAAAAAAAAAAAAAANLIGVIS.

Noen kan dø av allergisjokk når de får narkose, det betyr ikke at man burde slutte å gi folk narkose mens man operer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mange muligheter

"Som alle legemidler kan Zoloft ha bivirkninger. Bivirkningene er vanligvis milde og forbigående"

Jeg gjentar, VAAAAAAAAAAAAAAAAAAANLIGVIS.

Noen kan dø av allergisjokk når de får narkose, det betyr ikke at man burde slutte å gi folk narkose mens man operer.

Ja, da er vi over på den biten hvor "fasiten" (Felleskatalogen) kanskje ikke er helt oppdatert. Dere har kanskje ikke vært her inne så lenge, fått med dere diskusjonen om at bivirkninger antas å være under-rapportert?

http://www.doktoronline.no/section/nosection/31125755

http://www.psykiskhelse.no/artikkel.asp?id=1913

Se også videre linker i den siste linken, dette var temanummer i "Psykisk Helse" nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Har du PRØVD SSRI da? Jeg har det nemlig, og erfart at for meg var det veldig negativt, og gav meg flere problemer i tillegg til den opprinnelige depresjonen. Jeg fikk 25 kg ekstra, rennende svette og en indre uro som aldri har forsvunnet.

Legene sa nok til 'hysteriske' pasienter at Thalodimid (eller hva det het det som gjorde at barna ble vanskapte) også var helt ufarlig. Helt til det motsatte ble ettertrykkelig bevist. Slik kan det gå med SSRI også, om tjue, tretti år når mange som har brukt det kanskje har blitt totalt tullinger pga hjerneskade.

Det KAN skje. Eller det kan gå bra. Ingen kan spå om det. Det de sier no eom er den forskningen som har som grunnlag den tiden som har gått fram til nå. Det er en ny medisin må du huske på. Da tar det en generasjon før en kan si noe om langtidsvirkningene. Eller tror du vitenskapen bruker krystallkule? Og venter at vi skal tro på spådommene deres. De er nok ikke så dumme selv heller!

Men det kan de jo ikke si., Da ville de jo ikke solgt nok piller til å bli rike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Har du PRØVD SSRI da? Jeg har det nemlig, og erfart at for meg var det veldig negativt, og gav meg flere problemer i tillegg til den opprinnelige depresjonen. Jeg fikk 25 kg ekstra, rennende svette og en indre uro som aldri har forsvunnet.

Legene sa nok til 'hysteriske' pasienter at Thalodimid (eller hva det het det som gjorde at barna ble vanskapte) også var helt ufarlig. Helt til det motsatte ble ettertrykkelig bevist. Slik kan det gå med SSRI også, om tjue, tretti år når mange som har brukt det kanskje har blitt totalt tullinger pga hjerneskade.

Det KAN skje. Eller det kan gå bra. Ingen kan spå om det. Det de sier no eom er den forskningen som har som grunnlag den tiden som har gått fram til nå. Det er en ny medisin må du huske på. Da tar det en generasjon før en kan si noe om langtidsvirkningene. Eller tror du vitenskapen bruker krystallkule? Og venter at vi skal tro på spådommene deres. De er nok ikke så dumme selv heller!

Men det kan de jo ikke si., Da ville de jo ikke solgt nok piller til å bli rike.

Kanskje flere burde fått Lamictal istedet for SSRI. Har ikke fått noen bivirkninger av Lamictal, men er helt kvitt depresjonene. Og det er helt utrolig, for jeg hadde det såååååå vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...