trotand Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Hei! Har mistanke om lyskebrokk. Kva er symptoma på dette? Er det farlig? 0 Siter
Gjest JTV Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Symptomene på lyskebrokk er en kul og smerter eller ubehag i lysken. Normalt vil brokket /kulen gå tilbake når en legger seg ned. Det kommer ofte frem ved hosting og i stående stilling. Tror ikke det er spesielt farlig, men dersom den kommer i klem så kan det i verste fall føre til koldbrann og illeus(tarmslyng) Behandling er operasjon. 0 Siter
Gjest temgesic Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Symptomene på lyskebrokk er en kul og smerter eller ubehag i lysken. Normalt vil brokket /kulen gå tilbake når en legger seg ned. Det kommer ofte frem ved hosting og i stående stilling. Tror ikke det er spesielt farlig, men dersom den kommer i klem så kan det i verste fall føre til koldbrann og illeus(tarmslyng) Behandling er operasjon. Nå ble jeg litt skremt siden jeg har lyskebrokk og er for tiden veldig dåplig. Diare fra jeg står opp til jeg legger meg, smerter i magen, svimmelhet og blod i avføring. Er også veldig slapp. Dette er plager jeg har hatt i et par uker. Kommer ikke til hos lege på en stund grunnet ferie. Lurer på om noen kan fortelle meg hva symptomene på tarmslyng er. 0 Siter
Gjest JTV Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Nå ble jeg litt skremt siden jeg har lyskebrokk og er for tiden veldig dåplig. Diare fra jeg står opp til jeg legger meg, smerter i magen, svimmelhet og blod i avføring. Er også veldig slapp. Dette er plager jeg har hatt i et par uker. Kommer ikke til hos lege på en stund grunnet ferie. Lurer på om noen kan fortelle meg hva symptomene på tarmslyng er. Har jeg vært deg ville jeg nok ha oppsøkt lege evn. legevakta. Blod i avføring skal alltid undersøkes. Du får observere hvordan det er om det er friskt blod, mørkt blod osv. Vist det er mye blod kan jo det være snakk om blødning i magen. Slappheten kan jo også skyldes det. Men det behøver jo ikke å være noe alvorlig heller da. Det kan jo være diareen som har forårsaket sårhet slik at du blør. Mange dager med diare førere jo til slapphet. Når det gjelder symptomer på tarmslyng så finnes det mange typer av tarmslyng. De vanligste symptomene er. Intervallsmerter, dvs at smertene er konstant tilstede, men med perioder med intens forvering. Pasientene kan ofte ha brekninger og i tilegg manglende avføring og luftavgang. Diagnosen er forøvrig vanskelig å stille og symptomene varierer fra pasient til pasient. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.