Gå til innhold

Hjelp meg litt i kveld!


Bugge1365380662

Anbefalte innlegg

Bugge1365380662

Nå sitter jeg her i ensomhet ganske neddopa og prøver å stå i mot en voldsom trang til å spise og spise.Det er såå vondt.Psykiateren min har sagt at jeg heller skal prøve å stoppe det med sobril enn mat,og det prøver jeg på.Sprakk noe så grasalt for et par dager siden.Det er så rart å føle seg spiseforstyrra i så mange år når man ikke har anorexi eller bulimi.Jeg føler jeg ligger i et slikt rart grenseland.Når jeg overspiser,spiser jeg omtrent som en bulimiker tror jeg.Reguleringen i hjernen som styrer metthetsfølelsen er helt borte.Men jeg kaster ikke opp.Likevel klarer jeg å spise mengder som laaangt overskrider det jeg ellers gjør når jeg er sulten.Til slutt hyperventilerer jeg fordi jeg ikke klarer å puste,og jeg ser ut slik jeg gjorde i 5. mnd.Å prøve å kjenne etter hva som virkelig ligger bak spisingen her og nå er nytteløst.Det er så totalt konvertert,at sult er det eneste jeg kjenner.Eller hunger.Det kjennes ut som om å ha en udetonert bombe inne i seg.Jeg skjelver på fingrene,og er redd jeg må gi tapt.Nå begynner jeg å gråte.Kansjke det er det som skal til .Please gi meg noen oppmuntrende ord.Jeg trenger det så veldig.bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke så mye å hjelpe med egentlig i denne sammenheng. Ville bare sende deg en trøsteklem, høres ut som du har det kjempevondt akkurat nå.

Har du ingen som kan komme å være hos deg i kveld. Når jeg har vonde kvelder pleier jeg å ringe etter en venn eller mammaen min. Jeg bryr meg ikke om at de ser meg på mitt svakeste. Har du ikke det så bare fortsett å skriv hit, så skal jeg iallefall holde deg med selskap.

Stå på videre og prøv å holde ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

litt seint ute med å svare deg, men syns ikke det er lurt at du sitter alene ikveld. Er det ingen du stoler på om kan være sammen med deg?

ellers vil jeg sende deg gode tanker:-)

ikke gi opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du prøve å gå ut litt, ut i skogen aller helst? (ikke i mørket da...) Helst være sammen med noen, eller ringe noen.

Eller dra et sted og kjøp frukt eller gulrøtter, og spis så mye du vil av det. Hvis du må ha noe inn i munnen. Det føles ikke så tungt i kroppen heller.

I kveld har jeg spist en halv kilo kirsebær...det var dødsgodt!

Opp med motet og lykke til.

Klem;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Vondt å lese at du har det slik. *trøsteklemmer*

Har du leste "Matens mysterium"? En selvhjelpsbok. Et tips om du skulle være interessert.

http://www.iks.no/sf_litt.htm

Takk for gode tilbakemeldinger.Det var godt å skrive her i sted,for jeg bare fortsatte å gråte i lang tid.Jeg tror jeg trengte det.Jeg har dette problemet hver eneste sommer at det alltid blir mye slekt og venner sammen over mange ferieuker,og dette klarer jeg ikke så godt som andre.Jeg har dette hypersensitive nervesystemet som gjør meg så sliten eller gir meg andre fysiske plager.Så jeg trekker meg endel tilbake,og samtidig er er det kjempeviktig for meg at mannen min og sønnen min får treffe sine nærmeste slektninger.Hadde vi hatt god råd kunne vi lagt opp ferien annerledes,men takket være meg og min sykdom har vi ikke det.Så vi har ikke så mange alternativer.Det viktigste for meg er at sønnen min som er enebarn takket være min bekkenløsning,har det kjekkest mulig.Jeg kunne tenkt meg en uke på en øde øy med oss tre,men en 7-åring vil treffe slekt og venner og ha mest mulig action.Om sommeren føler jeg meg ofte så ensom.Ikke har jeg så veldig mange nære venner heller.Ikke venninner i hvertfall.Jeg har en,men hun skal på ferie i morgen.VI har mange venner,men JEG har få nære venninner.Jeg føler de blir lei av meg og trekker seg bort.Mannen min sier det er motsatt,at det er jeg som trekker meg bort,men det føler ikke jeg i det hele tatt.Jeg er livredd for å henge meg på mennesker som kanskje ikke ønsker mitt selskap.Men nå har jeg ei god venninne som bor på stedet,og det er jo et fremskritt.Takk igjen,og jeg har ikke spist noe mer ennå etter at virkningen av de beroligende satte inn.Trett hilsen fra meg Morgendagen blir kanskje bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mor-til-gutt

Takk for gode tilbakemeldinger.Det var godt å skrive her i sted,for jeg bare fortsatte å gråte i lang tid.Jeg tror jeg trengte det.Jeg har dette problemet hver eneste sommer at det alltid blir mye slekt og venner sammen over mange ferieuker,og dette klarer jeg ikke så godt som andre.Jeg har dette hypersensitive nervesystemet som gjør meg så sliten eller gir meg andre fysiske plager.Så jeg trekker meg endel tilbake,og samtidig er er det kjempeviktig for meg at mannen min og sønnen min får treffe sine nærmeste slektninger.Hadde vi hatt god råd kunne vi lagt opp ferien annerledes,men takket være meg og min sykdom har vi ikke det.Så vi har ikke så mange alternativer.Det viktigste for meg er at sønnen min som er enebarn takket være min bekkenløsning,har det kjekkest mulig.Jeg kunne tenkt meg en uke på en øde øy med oss tre,men en 7-åring vil treffe slekt og venner og ha mest mulig action.Om sommeren føler jeg meg ofte så ensom.Ikke har jeg så veldig mange nære venner heller.Ikke venninner i hvertfall.Jeg har en,men hun skal på ferie i morgen.VI har mange venner,men JEG har få nære venninner.Jeg føler de blir lei av meg og trekker seg bort.Mannen min sier det er motsatt,at det er jeg som trekker meg bort,men det føler ikke jeg i det hele tatt.Jeg er livredd for å henge meg på mennesker som kanskje ikke ønsker mitt selskap.Men nå har jeg ei god venninne som bor på stedet,og det er jo et fremskritt.Takk igjen,og jeg har ikke spist noe mer ennå etter at virkningen av de beroligende satte inn.Trett hilsen fra meg Morgendagen blir kanskje bedre.

Jeg syns det er så vondt å lese at du har det så vanskelig, du som alltid gir andre støtte og hjelp når de er dårlig og sliter.

Det gjorde sikkert godt for deg å gråte, da løsner liksom den verste spenningen i kroppen og det blir lettere å sovne når en legger seg.

Jeg sliter mye med tungsinn, og min beste medisin er å gå mange kilometer i skog og mark, da føler jeg meg som en ny person når jeg kommer hjem.

Skjønner godt at du syns det er slitsomt med så mange gjester, jeg føler meg ikke bekvem med å ha mange mennesker rundt meg, får da en angst som gjør meg innesluttet, noe som igjen får folk til å tro at jeg er avvisende.

Jeg ønsker deg en god natt og masse klemmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så vondt å lese at du har det så vanskelig, du som alltid gir andre støtte og hjelp når de er dårlig og sliter.

Det gjorde sikkert godt for deg å gråte, da løsner liksom den verste spenningen i kroppen og det blir lettere å sovne når en legger seg.

Jeg sliter mye med tungsinn, og min beste medisin er å gå mange kilometer i skog og mark, da føler jeg meg som en ny person når jeg kommer hjem.

Skjønner godt at du syns det er slitsomt med så mange gjester, jeg føler meg ikke bekvem med å ha mange mennesker rundt meg, får da en angst som gjør meg innesluttet, noe som igjen får folk til å tro at jeg er avvisende.

Jeg ønsker deg en god natt og masse klemmer:)

Godt å høre at vi er flere som sliter når slekta samles. Jeg får også angst av slikt. Og angsten fører jo med seg en masse fysisk ubehag, som igjen gjør at jeg blir veldig fokusert innover. Jeg har funnet ut hvor mine grenser går og har laget mine egne regler for hva som er greit for meg. Jeg gjør ikke ting hvis det bare gjør meg syk. Fungere kjempfint det synes jeg.

Har man en psykisk lidelse så har man lov til å ta hensyn til seg selv, på lik linje med de med fysiske lidelser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Jeg syns det er så vondt å lese at du har det så vanskelig, du som alltid gir andre støtte og hjelp når de er dårlig og sliter.

Det gjorde sikkert godt for deg å gråte, da løsner liksom den verste spenningen i kroppen og det blir lettere å sovne når en legger seg.

Jeg sliter mye med tungsinn, og min beste medisin er å gå mange kilometer i skog og mark, da føler jeg meg som en ny person når jeg kommer hjem.

Skjønner godt at du syns det er slitsomt med så mange gjester, jeg føler meg ikke bekvem med å ha mange mennesker rundt meg, får da en angst som gjør meg innesluttet, noe som igjen får folk til å tro at jeg er avvisende.

Jeg ønsker deg en god natt og masse klemmer:)

Tusen takk for det!Skal gå og legge meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Godt å høre at vi er flere som sliter når slekta samles. Jeg får også angst av slikt. Og angsten fører jo med seg en masse fysisk ubehag, som igjen gjør at jeg blir veldig fokusert innover. Jeg har funnet ut hvor mine grenser går og har laget mine egne regler for hva som er greit for meg. Jeg gjør ikke ting hvis det bare gjør meg syk. Fungere kjempfint det synes jeg.

Har man en psykisk lidelse så har man lov til å ta hensyn til seg selv, på lik linje med de med fysiske lidelser :-)

Hei Bugge!

Trist å høre hvordan du har det. Jeg har ikke så mange råd eller oppmuntrende ord å komme med til noen for tiden... Men ville bare "vise" meg, og si at jeg håper du får sove godt,og at morgendagen blir bedre.

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei Bugge!

Trist å høre hvordan du har det. Jeg har ikke så mange råd eller oppmuntrende ord å komme med til noen for tiden... Men ville bare "vise" meg, og si at jeg håper du får sove godt,og at morgendagen blir bedre.

Klem:)

Takk for det cerruti. Glad du kom og viste deg.Er litt bedre i dag,men ferien er for meg ei hard tid sånn generellt.Håper det står greit til med deg også.Bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren er visst vanskelig for flere av oss som går i behandling.

Selv venter jeg på at det skal bli lyn&tordenvær her. Da skal jeg ut å hoppe og danse!

klapppåskuldernhilsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Sommeren er visst vanskelig for flere av oss som går i behandling.

Selv venter jeg på at det skal bli lyn&tordenvær her. Da skal jeg ut å hoppe og danse!

klapppåskuldernhilsen:)

Tusen takk,cathlin!Gleder meg til psykiateren min kommer tilbake,men det er litt skremmende også hvordan en føler en faller slik sammen uten deres oppfølging.Samtidig viser det at det ikke er på tide å slutte behandlingen på en stund.Må klare meg noen uker til,for psyk. har sein ferie.

Det må bare gå.Godt å komme inn igjen hit,for mannen min og ellers folk rundt meg er naturlig nok mest interessert i å slappe av og ikke diskutere deprimerende problemer.Så en blir litt ensom med alt.Sånn tror jeg mange har det her.Håper det går greit med deg også.Er ikke helt oppdatert på de siste innleggene fra en del mennesker.I dag sender jeg ikke en sommerhilsen,men en helt vanlig en .Hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk,cathlin!Gleder meg til psykiateren min kommer tilbake,men det er litt skremmende også hvordan en føler en faller slik sammen uten deres oppfølging.Samtidig viser det at det ikke er på tide å slutte behandlingen på en stund.Må klare meg noen uker til,for psyk. har sein ferie.

Det må bare gå.Godt å komme inn igjen hit,for mannen min og ellers folk rundt meg er naturlig nok mest interessert i å slappe av og ikke diskutere deprimerende problemer.Så en blir litt ensom med alt.Sånn tror jeg mange har det her.Håper det går greit med deg også.Er ikke helt oppdatert på de siste innleggene fra en del mennesker.I dag sender jeg ikke en sommerhilsen,men en helt vanlig en .Hilsen bugge.

Hei:) takk for hilsen! Skjønner følelsen. Hadde et liten nedturaktig opplevelse for et par uker siden, men nå går bedre (etter at jeg trappet opp cipralex). Behandleren min har så lang ferie (*klagestemme*), men jeg har nesten glemt at jeg går i behandling nå, eller ikke glemt, men det virker litt fjernt. Hang in there! Hyggelig å se nicket ditt igjen!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei:) takk for hilsen! Skjønner følelsen. Hadde et liten nedturaktig opplevelse for et par uker siden, men nå går bedre (etter at jeg trappet opp cipralex). Behandleren min har så lang ferie (*klagestemme*), men jeg har nesten glemt at jeg går i behandling nå, eller ikke glemt, men det virker litt fjernt. Hang in there! Hyggelig å se nicket ditt igjen!

mvh

Er så glad for at du valgte å prøve ut et AD.Og cipralex er jo det jeg også går på.Jeg synes det har veldig lite bivirkninger på meg,og lett og trappe opp.Virker bedre mot depresjonen enn noe annet jeg har prøvd.15 mg tror jeg er den passende dosen for meg.Hvordan synes du den virker?Føler du den avstumper deg? Og hvilken dose har gitt effekt på deg? Ikke svar hvis jeg blir litt for nysgjerrig....Bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad for at du valgte å prøve ut et AD.Og cipralex er jo det jeg også går på.Jeg synes det har veldig lite bivirkninger på meg,og lett og trappe opp.Virker bedre mot depresjonen enn noe annet jeg har prøvd.15 mg tror jeg er den passende dosen for meg.Hvordan synes du den virker?Føler du den avstumper deg? Og hvilken dose har gitt effekt på deg? Ikke svar hvis jeg blir litt for nysgjerrig....Bugge

Jeg bruker også 15 mg. Har bare gjort det i et par uker, men føler meg mye bedre allerede. Det var veldig vanskelig å bestemme seg, men nå er jeg glad:) og har mindre angst. Kanskje litt "beskyttet" for de mest negative/angst følelsene, men absolutt ikke avstumpet. Tror ikke jeg er deprimer nå, det er så bra! Savner litt "eufori"-aktige tillstander jeg kunne ha før, men kanskje de kommer tilbake igjen. Har du forsøkt 20 mg, eller skal du være stabil på 15?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Jeg bruker også 15 mg. Har bare gjort det i et par uker, men føler meg mye bedre allerede. Det var veldig vanskelig å bestemme seg, men nå er jeg glad:) og har mindre angst. Kanskje litt "beskyttet" for de mest negative/angst følelsene, men absolutt ikke avstumpet. Tror ikke jeg er deprimer nå, det er så bra! Savner litt "eufori"-aktige tillstander jeg kunne ha før, men kanskje de kommer tilbake igjen. Har du forsøkt 20 mg, eller skal du være stabil på 15?

mvh

Psykiateren min har sagt at jeg bare må prøve meg frem på 20 mg,siden jeg har gått på 15 en stund nå,men jeg ble plaget med migrene og hodepine og klarte ikke het å finne ut om det var doseøkningen,så jeg gikk ned til 15 igjen.Men nå går jeg jo også på 4mg med xanor hver dag, og da er sikkert 15 nok for meg.Har inntrykk av at 10 er litt for lite for de fleste.Men det er mange som går på 20 og synes det fungerer bra. God natt fra bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Kjære deg.. hvordan går det med deg nå?

gode tanker fra bella

Hei du! Fortsatt ganske mange vanskelige dager,og da spesielt kvelder.Spent på høsten og nye studier,siden jeg har gått så mange år hjemme.Sommeren er lang uten terapi.Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Fortsatt ganske mange vanskelige dager,og da spesielt kvelder.Spent på høsten og nye studier,siden jeg har gått så mange år hjemme.Sommeren er lang uten terapi.Bugge.

Ja, ferietid kan bli vanskelig når man er syk.

Desverre er det slik for svært mange somsliter psykisk.

Lykke til med studier til høsten, håper det vil gå din vei!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...