Gå til innhold

Kveldstanker etter ferien


avidi

Anbefalte innlegg

Har nå hatt to uker med svigerfamilie, først 6 stk hos oss en uke og deretter 1 uke hos svigermor. Ungene har kost seg og er glade for å treffe familien igjen. Jeg hadde grudd meg veldig på forhånd slik jeg alltid gjør, spesielt det å få 6 stk på besøk en uke.Men det gikk greit, jeg taklet det fint. Jeg har også greid å komme meg igjenom en uke i Danmark uten å gå helt av hengslene. Båtreiser er det verste jeg vet, men jeg klarte å "stenge av" redslen den stunden vi var på båten.

Nå venter en ukes ferie hjemme og jeg får igjen god tid til å gruble. Sliter med smerter i hele kroppen og spesielt den ene skuldren. Fastlegen min ble plutslig veldig bekymret etter å ha ignorert mine utsagn om at jeg har vondt overalt. Han sendte meg på haste-MR- undersøkelse og dro så på ferie i 5 uker. Så nå sitter jeg her da og tror at undergangen er nær. Vikaren hans skjønte ingenting og bare gav meg en kortisonsprøyte som gjorde vondt verre.

Jeg prøver nå å jobbe med avspenning og tenke positivt men det er ikke lett. Har teoriene inne men klarer ikke å gjennomføre i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Hei Avidi! Uff,ja.Skjønner at det er vanskelig å holde motet oppe.Vet ikke helt hva jeg skal si,for ord blir av og til så fattige. Men tenker på deg akkurat nå,og håper tiden går fort til du får en avklaring rundt skulderen din.Jeg vet det er vondt å gå slik i uvisshet fra de gangene jeg har gjort det.Angsten og nettene.Å forstille seg for de rundt seg mye av tiden.Føle seg så sliten.

Styrkende klem fra bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Avidi! Uff,ja.Skjønner at det er vanskelig å holde motet oppe.Vet ikke helt hva jeg skal si,for ord blir av og til så fattige. Men tenker på deg akkurat nå,og håper tiden går fort til du får en avklaring rundt skulderen din.Jeg vet det er vondt å gå slik i uvisshet fra de gangene jeg har gjort det.Angsten og nettene.Å forstille seg for de rundt seg mye av tiden.Føle seg så sliten.

Styrkende klem fra bugge.

Kjære Bugge

Tusen takk for trøst,håper det går bedre med deg også. I dag kom det faktisk brev fra legesentret om at det ikke var noe alvorlig galt, "bare" unormal slitasje som medfører masse plager. Det hjalp i allefall å få vite at det ikke var noe alvorlig. Så nå får jeg vel prøve å jobbe med avspenning og tenke positivt og se om det kan hjelpe på psyken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Kjære Bugge

Tusen takk for trøst,håper det går bedre med deg også. I dag kom det faktisk brev fra legesentret om at det ikke var noe alvorlig galt, "bare" unormal slitasje som medfører masse plager. Det hjalp i allefall å få vite at det ikke var noe alvorlig. Så nå får jeg vel prøve å jobbe med avspenning og tenke positivt og se om det kan hjelpe på psyken også.

Kjære deg! Så bra at det ikke var noe alvorlig.Men likevel må du jo forholde deg til det slik at du kan bli bedre.Leger er håpløse til å gi råd(som oftest) når det gjelder muskler,betennelser,skjelett.Sørg for å undersøke grundig de forskjellige mulighetene som finnes.Selv har jeg prøvd kiropraktor,fysioterapeut,manuellterapeut,psykomotorisk behandling,laser,akupunktur,ultralyd,medisinsk trening.Nevner i fleng for å illustrere alle mulighetene.Legen har en tendens til å ville sende en til en vanlig fysioterapeut(etter min erfaring). Men kanskje er det andre som kan hjelpe deg bedre.Vet ikke hva som er best for deg å prøve ut først. Lykke til i hvertfall.Igjen hilsen fra meg.Ha en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Så bra at det ikke var noe alvorlig.Men likevel må du jo forholde deg til det slik at du kan bli bedre.Leger er håpløse til å gi råd(som oftest) når det gjelder muskler,betennelser,skjelett.Sørg for å undersøke grundig de forskjellige mulighetene som finnes.Selv har jeg prøvd kiropraktor,fysioterapeut,manuellterapeut,psykomotorisk behandling,laser,akupunktur,ultralyd,medisinsk trening.Nevner i fleng for å illustrere alle mulighetene.Legen har en tendens til å ville sende en til en vanlig fysioterapeut(etter min erfaring). Men kanskje er det andre som kan hjelpe deg bedre.Vet ikke hva som er best for deg å prøve ut først. Lykke til i hvertfall.Igjen hilsen fra meg.Ha en god dag.

Det virker som om vi strir med mye av de samme problemene. Jeg har også prøvd det meste av det du ramser opp her. Det som har hjulpet meg mest er bindevevsmasasje og triggerpkt.behandling. Har truffet på en behandler som er kjempeflink på dette området og som ser helheten og ikke bare fokuserer på stedet som er vondt. Jeg får sette min lit til ham og håpe at jeg blir bra før eller senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Det virker som om vi strir med mye av de samme problemene. Jeg har også prøvd det meste av det du ramser opp her. Det som har hjulpet meg mest er bindevevsmasasje og triggerpkt.behandling. Har truffet på en behandler som er kjempeflink på dette området og som ser helheten og ikke bare fokuserer på stedet som er vondt. Jeg får sette min lit til ham og håpe at jeg blir bra før eller senere.

Så bra at du har funnet en god behandler ! De er gull verdt,så hold på ham.Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...