Gå til innhold

Har BPD. Litt om hva som har hjulpet meg.


Gjest Ikke bare "tanketurn" hjelper

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke bare "tanketurn" hjelper

Jeg har hatt ustabile forhold rundt meg. Har vokst opp med en svært ustabil mor, men har heldigvis hatt andre "nære" rundt meg.

Når jeg begynnte i behandling

så sa jeg at jeg først og fremt var ute etter endring igjennom det å få møte en forståelsesfull person, og at jeg ikke var klar for noen "tankegymnastikk".

Det hjalp meg. I løpet av det året som jeg har gått der har mange sår grodd. Jeg er ikke lengre bunnløst fortvilet med følelse av at alt er feil med meg og at jeg ikke har noen verdi.

Det vonde inne i meg har endret seg. Jeg er ikke lengre hysterisk redd for at kjæresten min skal forlate meg. Han sier at jeg er mye mindre slitsom å være sammen med.

Jeg føler meg ikke lengre "mindreverdig" i møte med andre, og tør å være med en tur på byen.

Jeg klarer å stole mer på at jeg er bra nok. Og har fått en ny nær venninne.

I det hele tatt så har ting bedret seg. Jeg har fortsatt store følelsesmessige problemer, men jeg har ikke lengre problemer med folk rundt meg.

Alt dette uten "tankegmnastikk". En del ting er fortsatt veldig vanskelig. Og vi har begynt å jobbe "kognitivt". Nå føler jeg at jeg har en plattform og bygge på. Og livet er ikke lengre så smertefullt.

kynsime er ikke alltid så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes ut som en god drøm!

Men hva mener du med kynisme? Jeg skjønte ikke det. Men uansett godt å lese om noen som har fått det bedre uten tankegym. Fint at det er flere veier å gå. Jeg tror også at bare det å ha en forståelsesfull person en kan snakke med, som ikke er dømmende og belærende, kan løse mye. En som gir muligheten til at en kan tenke selv, som støtter og stiller "de rette" spørsmålene. Da har en jo også muligheten for å bli mer sikker på seg selv, sin egen tankekraft.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Det høres jo fornuftig ut? Først roe ned alt, få støtte, bli tryggere, få et grunnlag - og SÅ, etter hvert, ta tak i det andre? Er ikke det Linehan's ideer går ut på, mer eller mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Det høres jo fornuftig ut? Først roe ned alt, få støtte, bli tryggere, få et grunnlag - og SÅ, etter hvert, ta tak i det andre? Er ikke det Linehan's ideer går ut på, mer eller mindre?

Var det du som skrev med et anonymt nick at du trodde jeg var dyssosial med et stort smil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Var det du som skrev med et anonymt nick at du trodde jeg var dyssosial med et stort smil?

Hæ?.... hehe nei :D

Jeg bruker bare uttrykket "antisosial" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...