Gå til innhold

Hvordan kan forskjellige behandlere oppfatte ting så utrolig forskjellig?


Gjest rulleruskrask

Anbefalte innlegg

Gjest rulleruskrask

Første gang jeg var inne på psykehus kom jeg til en behandler som mente at jeg helt klart hadde BPD. Og at jeg i det hele tatt bare tenkte svart-hvitt. Idealiserts andre. Var preget av "tomhetsfølelse". Splittet personalet osv.

Har kommet til behandler nå som sier at hun ikke skjønner bæret av hvor denne behandleren tok ting fra. At jeg helt klart er biploar 2.

Samme inne på sykehus etter det. Har nevt det for de og de sier også at de aldri har tenkt tanken på at jeg kan ha en personlighetsforstyrrelse.

Lurer på om noen diagnostiserer over en lav sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest missmillik

Ja de gjør de. Jeg fikk diagnosen antisosial personlighetsforstyrrelse av en psykolog. Alle behandlere siden er helt sjokkert over diagnosen og hadde aldri tenkt i de baner. Så ikke bry deg for dypt om en personlighetsforstyrrelses-diagnose. Har ei venninne som har diagnosen bpd. Hun er helt lik alle andre venninnene mine som skader seg og svinger i humøret. Eneste er at hun har diagnosen bpd og ser seg da enda flere grunner til å skade seg, siden hun er ment til å gjøre det, fordi hun har bpd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anouschka78

Ja de gjør de. Jeg fikk diagnosen antisosial personlighetsforstyrrelse av en psykolog. Alle behandlere siden er helt sjokkert over diagnosen og hadde aldri tenkt i de baner. Så ikke bry deg for dypt om en personlighetsforstyrrelses-diagnose. Har ei venninne som har diagnosen bpd. Hun er helt lik alle andre venninnene mine som skader seg og svinger i humøret. Eneste er at hun har diagnosen bpd og ser seg da enda flere grunner til å skade seg, siden hun er ment til å gjøre det, fordi hun har bpd.

Har fått det samme inntrykket. Tror mange har vært på kurs og kan og interesserer seg mye for en spesiell diagnose. Da kan mange av samme behandler få f.eks BPD diagnose. Mange er ikke så oppatert at de kjenner nye forsknings resultater eller er i stand til å se flere perspektiver på en gang. De dyktigste er de som forteller hvilken diagnose de tror er riktig, tar i mot innspill, kan forklare hvorfor de mener dette og er mottagelig for pasientens innvendinger. Finn en som passer best mulig og ikke tro alt du hører.

Det kan faktisk hende at de tar feil. En psyk* kan ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...